Vart kan jag handla några meter 25mm VP-rör över disk i Linköpingstrakten?

Beijer har ni väl där vill jag minnas, borde dom inte ha ?

64 träffar på eniro, elektriker+linköping ;)

alla stämmer säkert inte men många lär göra det...ett telefonsamtal sen bara.

Beijer finns ja, men på hemsidan hittar jag inga 25mm. Swedol kanske kan ha annars, får kolla.

Känner du någon med firma som kan "köpa ut" från Elektroskandia, Ahlsell eller liknande? Privatpersoner "får" bara köpa 16 och 20 mm över disk, verkar det som.
Fråga snällt din elektriker eller handla från någon internetbutik.

imported_Benno skrev:
Känner du någon med firma som kan "köpa ut" från Elektroskandia, Ahlsell eller liknande? Privatpersoner "får" bara köpa 16 och 20 mm över disk, verkar det som.
Fråga snällt din elektriker eller handla från någon internetbutik.
Nej jag känner ingen som kan köpa därifrån. Någon elektriker har jag inte heller.
Elbutik hade bara stora buntar, jag behöver några meter endast.

Prova på elprodukter.se. De har för 10:- metern men jag vet inte om de säljer metervis.

Tack för tipset, men 195:- + moms för frakten gör det till en rätt kass affär. Att de dessutom skickar inkasso på mig för en tidigare order, som de felaktigt debiterat en högre frakt på gör att jag undviker dem så mycket jag kan.

Ajdå! Har inga egna erfarenheter av att handla där. Har bara kollat sortiment och priser då och då.

Men herregud, om du nu inte vill stövla ner till en elfirma så rota rätt på närmsta Elektroskandia. Jag har handlat i tre olika butiker över disk som privatperson och betalt med kort. Inget knot eller gnäll.

phl skrev:
Men herregud, om du nu inte vill stövla ner till en elfirma så rota rätt på närmsta Elektroskandia. Jag har handlat i tre olika butiker över disk som privatperson och betalt med kort. Inget knot eller gnäll.
Är det nåt att bli upprörd över? Alla kanske inte har koll på att man kan handla där som privatperson eller att företaget finns överhuvudtaget.

Biltema har ju 32 mm "avloppsrör" (med krökar etc.) som kanske kan vara ett alternativ, beroende på användningsområde.

GoForIt skrev:
Biltema har ju 32 mm "avloppsrör" (med krökar etc.) som kanske kan vara ett alternativ, beroende på användningsområde.
Intressant. Det gäller nämligen fem koaxialkablar från tak ner genom vinden till teknikrummet.

ThomasLindgren skrev:
Intressant. Det gäller nämligen fem koaxialkablar från tak ner genom vinden till teknikrummet.
Då kanske du t.o.m. ska kika på 40 mm alternativet..

Jag har börjat använda dessa rör ibland. En fördel är att det t.ex. finns 45° böjar.

GoForIt skrev:
Då kanske du t.o.m. ska kika på 40 mm alternativet..

Jag har börjat använda dessa rör ibland. En fördel är att det t.ex. finns 45° böjar.
Kan funka det med, har nämligen denna som ledningscentral, http://www.elbutik.se/product.html?product_id=132837&search_page=

Men större betyder inte genast bättre, det ska ju få plats också...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.