Berliner
Vi letar efter riktig bredd furugolv typ 250mm i breden i 1a kvalität.
Någon som vet var man kan köpa detta?

Berliner

Berliner
Hej,
vi fick ett pris 500 - 600 SEK + Moms och 4500SEK för leveransen.:(
Jag kommer att leta vidare.

Berliner

Sijan har också.

Berliner,
När du ändå är igång, fråga också om tillverkaren har 2:a sortering och vad de tar för den. Oftast är den lika bra som 1:a sorteringen med undantaget att den kan innehålla lite fler kvistar och att man kan råka ut för att behöva kassera någon planka. Men oftast gör detta inte så mycket för priset brukar vara riktigt förmånligt.

Jag köpte 2:a sort. från Föllingegolv. 280mm brett, 30mm tjockt. Gav 350kr/kvm inkl. moms...
Dock bor jag endast 8 mil därifrån, så jag hämtade själv.
Det är en del bitar som man inte gärna använder p.g.a av kvisturslag och liknande, men det mesta gick att använda. Kan man planera läggningen lite och välja vilka bitar man ska ha vart, så kom det mesta till användning. Dock fick jag putsa till några kortskarvar med en liten bandputs. Köpte även deras egen olja därifrån.

P
Baseco och DalaFloda.

P
Mörkaskog har också bra grejor. De har dessutom en-stavig lamelluppbyggda plankor. Mig veterligen den enda svenska leverantören av denna typ av konstruktion (slår sig ej!). Men den är dyr förstås. :-(

Jag hade kolla på Douglas gran istället. Tror Södra Interiör distribuerar

Mörkaskog har dessutom II:a sortering till bra pris direkt på fabriken i Braås (utanför Växjö). Vi har köpt golv till tre rum där. se www.rappgo.se

ms_wiz ms_wiz skrev:
Mörkaskog har dessutom II:a sortering till bra pris direkt på fabriken i Braås (utanför Växjö). Vi har köpt golv till tre rum där. se www.rappgo.se
Hej! Är ni nöjda med ert golv från Rappgo? Valde ni Douglas? Vilken behandling?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.