4 173 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
250mm furugolv
Japp, Föllinge har detta. Deras "salsgolv" finns i dimesionerna 280mm och 225mm, 30 eller 40mm tjocka
Finns också ännu bredare men blir då koniska.
Länk: http://www.follingegolv.com/dimensioner.asp
Finns också ännu bredare men blir då koniska.
Länk: http://www.follingegolv.com/dimensioner.asp
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Berliner,
När du ändå är igång, fråga också om tillverkaren har 2:a sortering och vad de tar för den. Oftast är den lika bra som 1:a sorteringen med undantaget att den kan innehålla lite fler kvistar och att man kan råka ut för att behöva kassera någon planka. Men oftast gör detta inte så mycket för priset brukar vara riktigt förmånligt.
När du ändå är igång, fråga också om tillverkaren har 2:a sortering och vad de tar för den. Oftast är den lika bra som 1:a sorteringen med undantaget att den kan innehålla lite fler kvistar och att man kan råka ut för att behöva kassera någon planka. Men oftast gör detta inte så mycket för priset brukar vara riktigt förmånligt.
Jag köpte 2:a sort. från Föllingegolv. 280mm brett, 30mm tjockt. Gav 350kr/kvm inkl. moms...
Dock bor jag endast 8 mil därifrån, så jag hämtade själv.
Det är en del bitar som man inte gärna använder p.g.a av kvisturslag och liknande, men det mesta gick att använda. Kan man planera läggningen lite och välja vilka bitar man ska ha vart, så kom det mesta till användning. Dock fick jag putsa till några kortskarvar med en liten bandputs. Köpte även deras egen olja därifrån.
Dock bor jag endast 8 mil därifrån, så jag hämtade själv.
Det är en del bitar som man inte gärna använder p.g.a av kvisturslag och liknande, men det mesta gick att använda. Kan man planera läggningen lite och välja vilka bitar man ska ha vart, så kom det mesta till användning. Dock fick jag putsa till några kortskarvar med en liten bandputs. Köpte även deras egen olja därifrån.
Mörkaskog har dessutom II:a sortering till bra pris direkt på fabriken i Braås (utanför Växjö). Vi har köpt golv till tre rum där. se www.rappgo.se
Klicka här för att svara