1 558 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
210 till takstol i garaget, för lågt att sätta innertak på?
Jag har ett kallgarage med synliga takstolar så det ger ju lite mer luftig känsla. Kör man in bilen så kan man öppna huven mellan takstolarna (lågbudget sort, så dom sitter väl extra många/tätt antar jag)
Men det är ju kallt. Funderar isolering och takskivor samt underhållsvärme.
Rädd att man kommer känna sig instängd. 210 ifrån golv upp till takstol. Sen får man hitta någon tunn bräda att glesa med. Alternativt brädstumpar och glesa mellan takstolarna så det inte bygger neråt.
Jag vet inte riktigt. Säg att slutresultatet i värsta fall blir 207cm. Är det okej höjd i ett garage?
Men det är ju kallt. Funderar isolering och takskivor samt underhållsvärme.
Rädd att man kommer känna sig instängd. 210 ifrån golv upp till takstol. Sen får man hitta någon tunn bräda att glesa med. Alternativt brädstumpar och glesa mellan takstolarna så det inte bygger neråt.
Jag vet inte riktigt. Säg att slutresultatet i värsta fall blir 207cm. Är det okej höjd i ett garage?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Innertaket går göra av plywood, bygger "bara" 12 mm.
Eller plywood och isolering ovanpå hanbjälken, blir ju liiite trixigare runt strävorna i takstolen.
210 är inte hopplöst lågt.
Protte
Eller plywood och isolering ovanpå hanbjälken, blir ju liiite trixigare runt strävorna i takstolen.
210 är inte hopplöst lågt.
Protte
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Öppna upp till nock - takstolar och isolering
Lösvirke & Timmerhus -
Infästning pergola-takreglar till takstolar/hus
Byggmaterial & Byggteknik -
Söker belysningstips till ryggåstak med synliga takstolar
Belysning -
Tillbyggnad genom att skarva befintliga takstolar?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Takstolar till farstukvist.
Byggmaterial & Byggteknik