2 855 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
2 snabba om dränering.
Medlem
· södermanland
· 7 inlägg
Håller på och bygga ett älvsbyhus nu i skrivande stund. Grunden är på plats och har två funderingar. Hur djupt ska man lägga dräneringsslangen för grunden? Är ju alltså en betongbalkshistoria som vilar på plint (tät krypgrund med avfuktare).
Fråga 2 är: Hur djupt bör man lägga stuprörsdräneringen? Känns ju som dräneringsslangen bör ligga en bit under marknivån i krypgrunden eller är jag ute och cyklar då? Tacksam för snabba svar. // Tony
Fråga 2 är: Hur djupt bör man lägga stuprörsdräneringen? Känns ju som dräneringsslangen bör ligga en bit under marknivån i krypgrunden eller är jag ute och cyklar då? Tacksam för snabba svar. // Tony
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
1. 30 cm lägre än grunden är lagom, men alltså inte rakt under utan snett utanför om du förstår.
2. Stuprören ska kopplas till dagvattnet, inte till dräneringsslang. ska läggas tillräckligt djupt för att de inte ska frysa.
2. Stuprören ska kopplas till dagvattnet, inte till dräneringsslang. ska läggas tillräckligt djupt för att de inte ska frysa.
Medlem
· södermanland
· 7 inlägg
Jo jag förstår. Nej, blir vanliga markavloppsrör till stupprören.
Klicka här för att svara