Ja det finns förhöjningsringar till takdosor, men när du redan har en annan dosa så hade jag skurit bort 2mm från den istället för att bygga på en för låg dosa.

sa3afc skrev:
men när du redan har en annan dosa så hade jag skurit bort 2mm från den istället för att bygga på en för låg dosa.
Håller med. I.o.f. så hade man inte behövt någon förhöjningsring, om en dosa sticker in lite väggen så gör inte det något. Oftast så brukar dosor inte ligga helt jämnsmed gipsväggar. Samma sak gäller takdosor.

//Patrik

Ola78
sa3afc skrev:
Ja det finns förhöjningsringar till takdosor, men när du redan har en annan dosa så hade jag skurit bort 2mm från den istället för att bygga på en för låg dosa.
Patrik_Hed skrev:
Håller med. I.o.f. så hade man inte behövt någon förhöjningsring, om en dosa sticker in lite väggen så gör inte det något. Oftast så brukar dosor inte ligga helt jämnsmed gipsväggar. Samma sak gäller takdosor.

//Patrik
Jag lyssnar på experterna som jobbar med detta varje dag. Då får det bli alternativet med att skära i den dosa jag har, men till nästa gång vet jag ju nu att det finns grundare dosor. Tack så hemskt mycket för hjälpen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.