Funderar på att bygga till, den bästa lösningen skulle vara en utbyggnad på en gavel samt en glasveranda på långsidan. Det innebär ju i så fall 2 nya husgrunder. Det jag undrar över är om det är dumt rent ekonomiskt. Blir det väldigt mycket dyrare att bygga ut på två ställen än att göra en enda större utbyggnad?

mino skrev:
Funderar på att bygga till, den bästa lösningen skulle vara en utbyggnad på en gavel samt en glasveranda på långsidan. Det innebär ju i så fall 2 nya husgrunder. Det jag undrar över är om det är dumt rent ekonomiskt. Blir det väldigt mycket dyrare att bygga ut på två ställen än att göra en enda större utbyggnad?
Klart att du ska bygga ut! Sök bygglov på båda samtidigt så spar du lite. Du klarar dig säkert med torpargrund och det kostar inte skjortan.

Min okvalificerade gissning är att det inte blir så mycket dyrare att bygga på två ställen jämfört med ett ställe med samma totalarea.

Mycket av kostnaderna är ju för att få dit någon att göra ett jobb eller leverera nånting, spelar ingen roll om gruset ska till två platser på tomten eller om det är två plattor som ska gjutas.

/fredrik

Tack för era svar!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.