Hej
Vi ska köpa helglasade altandörrar (dubbeldörr och enkeldörr) till ett fritidshus. Eftersom husets stil är "grovt" till stilen vill vi gärna ha en "enklare" modell på dörr som INTE är allmoge. Hittar dock inget vettigt.

Alla mer "raka" profiler är typ tre-glas argon med U-värde 0,9. Passar inte in och känns som onödigt på ett hus med oisolerade timmer väggar.

Har någon ett bra tips?

Hej!

Jag satte in dubbeldörr helglas samt en enkeldörr halvglas från Westcoast Windows i Uddevalla/Trollhättan. De har varit kanon, har haft dessa i 6 år nu. Jag valde 2-glas med aluklätt i enkel/rak stil. (De tillverkar både 2 och treglas).

Tröskeln är även den i Alu vilket medför att den ser fortfarande ny ut. När jag köpte så tillverkade de bara på beställning så det tar ett antal veckor innan man får grejorna. Å andra sidan var det därför jag köpte, jag hade lite uddamått och det var inte dyrare (Då iaf) än standard hos de flesta andra.

// JOHN

Jag hittade raka neutrala på varbergs trä. Kolla deras hemsida. Snabb lemerans till dörren om det är standardmått.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.