1 525 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
2 frågor som brådskar ang pex
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Ska beställa rördelar helst ikväll här och har ett par funderingar.
Är det korkat att inte ha någon avstägningsventil i badrummet? Bor i villa och hittills har det bara funnits huvudkran i tvättstugan för avstägning. Nu ska pex in i badrummet och uponors fördelare användas. Frågan är om jag ska köpa svindyra Uponor Kulventil Med Planpackning G 20 för 402 kr st eller finns det billigare som fungerar lika bra eller har ni helt sonik struntat i någon ventil här?. Måste vara fullflödesventil när det sitter på stammen va?
Sen är en fråga vad man anv för plugg till utlopp på uponors fördelare, har 3 utstick som inte ska anv till en början. Måste därför plugga dessa. Kan vanlig vatette propp anv eller är det lock med packning som gäller??
Snälla svara snabbt någon som vet.
Är det korkat att inte ha någon avstägningsventil i badrummet? Bor i villa och hittills har det bara funnits huvudkran i tvättstugan för avstägning. Nu ska pex in i badrummet och uponors fördelare användas. Frågan är om jag ska köpa svindyra Uponor Kulventil Med Planpackning G 20 för 402 kr st eller finns det billigare som fungerar lika bra eller har ni helt sonik struntat i någon ventil här?. Måste vara fullflödesventil när det sitter på stammen va?
Sen är en fråga vad man anv för plugg till utlopp på uponors fördelare, har 3 utstick som inte ska anv till en början. Måste därför plugga dessa. Kan vanlig vatette propp anv eller är det lock med packning som gäller??
Snälla svara snabbt någon som vet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Ska man byta kran eller något annat med vattnet så blir man utan io hela huset, men å andra sidan hur ofta byter man kran? Inte en gång i månaden iaf.
Jag har ett hus med en avstängning oc det funkar för mig.
Protte
Jag har ett hus med en avstängning oc det funkar för mig.
Protte
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Ja visst är det så, är ju inte varje dag man grejar med att stänga av vattnet direkt så har det funkat 28år innan borde det funka även efter.
Ingen som vet vad jag ska anv för att plugga utloppen ur uponor fördelare??
Funkar en vanlig Vatette 1219 Plugg 15 ??http://www.vvs-boden.se/vatetteklmringskopplingargulavatette1219plugg-c-40_131_1239_354_341.html
Ingen som vet vad jag ska anv för att plugga utloppen ur uponor fördelare??
Funkar en vanlig Vatette 1219 Plugg 15 ??http://www.vvs-boden.se/vatetteklmringskopplingargulavatette1219plugg-c-40_131_1239_354_341.html
Klicka här för att svara