16 346 läst ·
18 svar
16k läst
18 svar
2 fas system effekt
Mig veterligen är så gott som alla induktionshällar så beskaffade att två plattor delar på en given effekt. Vanligen runt 3,6 kW vilket är vad man får belasta en 16A säkring med. Det är mer än någon av plattornas maxeffekt, men mindre än båda plattornas sammanlagda maxeffekt. Så normalt kan på en induktionsspis inte alla plattor avge maxeffekt samtidigt, men det som händer om man försöker är att en eller flera plattor avger mindre än inställd effekt. Inte att spisen stänger av sig.Müssli skrev:
Ja, tycker samma sak. Det är missvisade. Nån bygel kunde jag inte hitta heller.Avemo skrev:
Nu när jag sätter på plattorna på max utan kastruller då funkar det utan att slockna. Förmodligen har med stora kastruller att göra och touch screen. Alternativ 2, överhettning.
Klicka här för att svara
