Müssli skrev:
På vår induktionshäll kan man inte ha på alla plattor på max samtidigt. Det är en begränsning som står att läsa om i vår bruksanvisning.
Mig veterligen är så gott som alla induktionshällar så beskaffade att två plattor delar på en given effekt. Vanligen runt 3,6 kW vilket är vad man får belasta en 16A säkring med. Det är mer än någon av plattornas maxeffekt, men mindre än båda plattornas sammanlagda maxeffekt. Så normalt kan på en induktionsspis inte alla plattor avge maxeffekt samtidigt, men det som händer om man försöker är att en eller flera plattor avger mindre än inställd effekt. Inte att spisen stänger av sig.

hempularen skrev:
Hur menar du med det ovanstående?
Menar att det är 230v spänning över varje fas och nolla. Men förstår fortfarande inte varför det står 400 V ? Har du förklaringen?

Matstj skrev:
400 V 2N vad innebär det i max effekt ? Blir det 7360 eller 6400 w ?
[bild]
Är hällen byglad efter inkopplingen 400V 2N~? Det är i mitt tycke ett missvisande skrivsätt eftersom den inte finns någon del av spisen som drivs av 400 volt.

• Gilla
pr95
  • Laddar…
Avemo skrev:
Är hällen byglad efter inkopplingen 400V 2N~? Det är i mitt tycke ett missvisande skrivsätt eftersom den inte finns någon del av spisen som drivs av 400 volt.
Ja, tycker samma sak. Det är missvisade. Nån bygel kunde jag inte hitta heller.
Nu när jag sätter på plattorna på max utan kastruller då funkar det utan att slockna. Förmodligen har med stora kastruller att göra och touch screen. Alternativ 2, överhettning.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.