Vi har exacct hemma på strömställare o dyl. Nu har jag dubbla dosor (2-fack), där den ena ska vara hdmi och den andra rj-45. Jag hittade inget hdmi i exacct. Finns det något att köpa som har båda dessa?

Annars skulle du kunna titta efter keystone uttag. Verkar finnas ram för dem i exxact-serien.

Ursidae skrev:
Annars skulle du kunna titta efter keystone uttag. Verkar finnas ram för dem i exxact-serien.
Tack för snabbt svar! Jag trodde i min enfald att keystone bara var till nätverksuttag, Jag visste inte att det fanns hdmi i keystone också men en snabb googling verkar ju visa att de finns. Hur funkar keystone? Är det samma standard, så om jag köper en hdmi-modul i keystone så passar den i alla keystone-ramar, oavsett märke?

Det ska vara standardmått på dem så det ska passa oavsett. Sen kan det säkert vara varierande kvalitet och passform som med allt annat.

tommib
Det kan också vara varierande färg. Hur stort problem det är beror helt på dig och hur känslig du är.
Det finns allt möjligt kul i keystoneformat på t.ex. ebay.

Tackar för tipsen i tråden. Nu sitter det keystone hdmi och rj45 vid TV i vardagsrummet. Så dolt som det kan bli i dagsläget! =)

• Gilla
Ursidae och 1 till
  • Laddar…
Är på jakt efter samma sak. Söker dock svarta grejer. Bygger musikrum och har satt dosa för nätverk och hdmi. Hoppas kunna hitta ett svart dubbel. Gärna i rimlig prisklass som kan vara samma serie som resten.

Är malmberg ett prisvärt alternativ.

Kommer behov
Eluttag dubbel svart x 2
Eluttag enkel svart x 2
RJ45 + Hdmi svart
RJ45 vit
Lysknapp med 2 knappar vit
Eluttag enkel vit x 1
Eluttag dubbel vit x 3

På väggarna velar jag antingen vanliga vita dubbla eller annars enkla med lock - är det vanligt att man sätter så för att ge ett mer stilrent intryck då de ej används. Har 4 sådana på väggarna.

Samtliga är dosor för inbyggnad

tommib
Malmbergs brukar betraktas som lite sämre kvalitet vad gäller uttag. Strömbrytare kan jag inte uttala mig om. Skillnaden är uppenbar mot bättre märken som Elko, Eljo/Schneider m.fl. när man sätter i och ur stickproppar. Om du inte ska plugga i och ur saker så ofta spelar det mindre roll.

Keystoneprodukter finns i svart också men du får nog googla lite så att du hittar något lämpligt. Keystoneramar finns till de flesta större serier av brytare/uttag.

Personligen skulle jag valt Elko RS men det är jag det. Den serien finns dock bara i vitt. Elko Plus finns i både vitt och svart. Schneider Exxact finns i vitt, grafit och silver (?).

Okej.

Skulle kunna acceptera grafit också.

Kan man ge nån indikation mellan dyr dyrare dyrast på de som har annat än bara vitt.

Sakerna ska vara statiskt inkopplade typ. Nån laddare som ska åka in ur. Annars är det projektor förstärkare ATV osv.

Klarar keystone till hdmi samma kvalitet som en bra vanlig hdmi sladd?

Kommer dock med största sannolikhet satsa på en beg full HD projektor så spelar i dagsläget inte så stor roll om den inte klarar 4K HDR. Samtidigt skönt att säkra upp för framtiden.

HDMI är rätt kinkigt, så man vill ha så få övergångar som möjligt.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.