Jag har ett problem med en ny hdmi adapter. När jag kopplar den mellan datorn och en extern skärm funkar det inte, det blinkar till som att datorn försöker föra över men inte lyckas gång på gång. När jag kopplar den till mitt Xbox series s funkar det dock felfritt att föra över innehållet. Varför går det inte med datorn? Antar att det är något med specifikationerna men vet inte vad. Det är hdmi 2.0 4k.

Det är en hdmi kontakt hona till hona. Bandbredd 18 gbps. Som jag förstår det klarar den 4k med 60 hz. Den på bilden.

Jag har testat ett flertal datorer, hp gaminglaptop som har 144 hz och en mindre jag tror klarar 60hz. Upplösningen på båda är jag inte säker på men det är sämre än 4k. Jag har inte jättebra koll på dator specen men kan försöka kolla upp.
Tack för hjälp!

• Svart HDMI adapter hona till hona med två monteringshål, visas från olika vinklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Funkar det mellan datorn och en annan skärm?

Hej! Ja det gör det. Och mellan datorn och denna skärm med en vanlig kabel rakt in bara.

RoTe
Testa annan kabel osv, jag har en hdmi skarv som är helt hopplös, den funkar när den vill.

• Gilla
Viktor171117
  • Laddar…
Pröva att ställa ner upplösningen och/eller frekvens på datorn, för att se om det funkar bättre då. Du kommer åt inställningen genom att högerklicka på skrivbordet och välja egenskaper.

L Lilllen skrev:
Pröva att ställa ner upplösningen och/eller frekvens på datorn, för att se om det funkar bättre då. Du kommer åt inställningen genom att högerklicka på skrivbordet och välja egenskaper.
Tack ska testa det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.