Hej

pga utrymmesbrist letar jag efter en 2-delad/vikbar innedörr till min gillestuga. Det är vanligt modulmått (9x21).
Har sökt runt på nätet men inte hittat något alls tyvärr. Jag tänker mig ett som ett vanligt dörrblad som är delat på mitten (vertikalt) och där delarna är ihopkopplade med typ ett gångjärn. I öppet läge viks de två delarna ihop och tar endast upp hälften av djupet i rummet.
Ungefär som den bifogade bilden (som är en garderobsdörr), men helst att det inte är spår/skena i golv/tak utan att dörren endast sitter som en vanlig innerdörr med gångjärn i karmen.
Vit 2-delad vikbar dörr öppen på mitten med gångjärn, utan golv- eller takspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Swedoor har något de kallar rotationsdörr.

[länk]
Tack, men den dörrtypen kommer inte att fungera.

mvh
Richard

S
Är väl jalusidörr som funkar då?
Såna tar lite plats i karmen men väldigt lite golvyta.

• Gilla
RichardRR
  • Laddar…
Jag vet att jag sett den typ av dörr jag ha, men kanske var den specialgjord.
Får kolla upp jalusi/vikdörr som alternativ. Nackdelen är att de bygger väl ca 10cm i karmen i öppet läge

Letade efter en liknade dörr för många år sedan, fann ingen liknande på marknadens. Byggde en sådan dörr själv för ca 15 år,sedan.
Ram av plyfa och dörrbladet klätt med masonit.

• Gilla
RichardRR
  • Laddar…
Jag tror att det blir att bygga en egen dörr. Återkommer med bilder om/när det blir av...

Hej!
Är också på jakt efter denna. Har du hittat en sådan dörr? Fungerar den som du önskade?

A alinnea skrev:
Hej!
Är också på jakt efter denna. Har du hittat en sådan dörr? Fungerar den som du önskade?
Nej, inte hittat något sådan dörr än. Blir nog till att bygga.

• Gilla
alinnea
  • Laddar…
O ollec67 skrev:
Letade efter en liknade dörr för många år sedan, fann ingen liknande på marknadens. Byggde en sådan dörr själv för ca 15 år,sedan.
Ram av plyfa och dörrbladet klätt med m
R RichardRR skrev:
Nej, inte hittat något sådan dörr än. Blir nog till att bygga.
Hej! Jag är på jakt efter något liknande. Hur gick bygget?

Kolla där. Jag skulle dock helst ha en dörr som enbart sitter fast med gångjärn på ena sidan. Alltså ingen skena. Detta för att kunna svänga upp dörren så mycket som möjligt i öppet läge.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.