5 051 läst ·
31 svar
5k läst
31 svar
19 kr per dag för kontantkort till mobil
Nokia var tidigt ute och hade uppkopplade knapptelefoner med GPS flera år innan pekskärmen kom.
Problemet många fick var att man hade "Data" ikryssat för GPS funktionen, och telefonen använder mastpositionering när det inte finns GPS signal, tex när man är inomhus.
Kanske är detta problemet ??
Ta mot GPS signal kostar inget, och man behöver inte vara uppkopplad.
Problemet många fick var att man hade "Data" ikryssat för GPS funktionen, och telefonen använder mastpositionering när det inte finns GPS signal, tex när man är inomhus.
Kanske är detta problemet ??
Ta mot GPS signal kostar inget, och man behöver inte vara uppkopplad.
Min mamma kanske ringer ett samtal i veckan vilket borde kosta runt 10 kr/månad. Något fast abonnemang känns lite onödigt då, även om det bara skulle kosta 99 kr/mån.
Det borde väl finnas kontantkortsabonnemang helt utan surf så man inte riskerar obehagliga överraskningar. Jag trodde det var hela poängen med kontantkort att man bara skulle betala för samtalet man ringer och inget annat..
Jag får gå igenom telefonen noga för att se vad det är som kopplar upp sig.
Det borde väl finnas kontantkortsabonnemang helt utan surf så man inte riskerar obehagliga överraskningar. Jag trodde det var hela poängen med kontantkort att man bara skulle betala för samtalet man ringer och inget annat..
Köp ett ettårigt kontankort och ladda det med 150-200kr. Det måste fyllas på minst en gång /år för att fortsätta vara aktivt.R Rooney skrev:Min mamma kanske ringer ett samtal i veckan vilket borde kosta runt 10 kr/månad. Något fast abonnemang känns lite onödigt då, även om det bara skulle kosta 99 kr/mån.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
Telenor RörligtC cpalm skrev:
Tidigare gick priset upp efter 30 dagar men nu verkar det inte vara så längre.
https://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TL32034.pdf
Kostnaden är 99 öre i startavgift och 69 öre/minut för samtal.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 167 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 167 inlägg
Comviq har seniorabonemang
https://webbutik.comviq.se/senior/
Mini senior 95:-/månad. 200 minuter samtal
Fastpris senior 8gb fria samtal 145:-/månad
https://webbutik.comviq.se/senior/
Mini senior 95:-/månad. 200 minuter samtal
Fastpris senior 8gb fria samtal 145:-/månad
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Jag tolkar telias text under "hur länge är kontantkortet giltigt" på den här sidanF fsn skrev:
https://www.telia.se/privat/telefoni/kontantkort
som att det räcker att använda kortet någon gång under året för att det ska fortsätta vara aktivt. Det är också så jag har för mig att min pappas kort fungerar
Redigerat:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 167 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 167 inlägg
Så här har det varit tidigare
1. Ladda kortet
2. Använda kortet, (mobilen) dvs. ringa ett samtal , skicka sms
Med andra ord göra något som påverkar saldot
Om någon ringer till kortet förlänger det icke giltighetstid
1. Ladda kortet
2. Använda kortet, (mobilen) dvs. ringa ett samtal , skicka sms
Med andra ord göra något som påverkar saldot
Om någon ringer till kortet förlänger det icke giltighetstid
Jag har en gammal telefon med ett Telia kontantkort som jag inte använder på grund av att jag numera har mobil via jobbet. Det fungerar mycket riktigt som du beskriver, ett SMS om året är vad som behövs för att hålla numret aktivt. Vad jag vet så är detta unikt för Telia, alla andra operatörer kräver en laddning om året för att hålla numret aktivt.Stefan Bengtsson skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Rekommenderar Wifog! https://www.wifog.com/
Har själv en gammal knapp-dumfån, som endast används för nödsamtal, vid skogspromenader och liknande.
Wifog small kostar 30 kr/mån, och man behöver inte böka med att fylla på (och bli lurad) som med ett kontantkort.
30kr dras automatiskt från betalkontot varje månad, och för det får jag ringa 50 minuter och skicka 50 SMS.
(Med Zero måste man lyssna på lite reklam också)
Har själv en gammal knapp-dumfån, som endast används för nödsamtal, vid skogspromenader och liknande.
Wifog small kostar 30 kr/mån, och man behöver inte böka med att fylla på (och bli lurad) som med ett kontantkort.
30kr dras automatiskt från betalkontot varje månad, och för det får jag ringa 50 minuter och skicka 50 SMS.
(Med Zero måste man lyssna på lite reklam också)
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 318 inlägg
Jag kör med Telenorkontant i min lilla "löparlur" för att kunna ringa hem om det händer nåt. Det försvann 100 spänn varje månad, och jag fattade inget. Ringde kundtjänst, de stängde av datatjänster så att jag bara kunde ringa och skicka sms. Insatta pengar fick jag tillbaka