4 862 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
18 siffror i anläggnings-id ???
Mölndal energi har ändrat anläggnings-id från 6 siffror till 18 siffror!
Jag tror inte de har så många kunder att det är motiverat.
De kanske vill göra det svårare att byta elleverantör?
Jag har precis anmält mig till ett nytt elbolag, och jag funderade på om alla siffror skulle
få plats i rutan för anläggnings-id, men det gick bra.
/Hasse
Jag tror inte de har så många kunder att det är motiverat.
De kanske vill göra det svårare att byta elleverantör?
Jag har precis anmält mig till ett nytt elbolag, och jag funderade på om alla siffror skulle
få plats i rutan för anläggnings-id, men det gick bra.
/Hasse
själv byter jag elleverantör oftare än jag klipper gräset, senast tjatade jag mig till ett rörligt avtal hos plusenergi där jag prutade bort årsavgiften på 380kr och fick ner deras påslag till 2.5öre, efter 6månader! så jag ligger på inköpspris i 6 mån och sen påslag på 2.5.. dessutom har jag nuvarande avtal med telgeenergi på 3 mån till inköpspris som löper ut om 2 månader då plusenergi tar vid med sina 6mån.. =) jag gör klart för töserna som ringer och vill få mig som kund att jag struntar i vilket bolag jag har bara jag får så billigt som möjligt och hittar jag billigare så byter jag direkt, det är ju trots allt samma ström som kommer ur uttaget...
Ang anläggnings id så skall det vara så. alla abbonemang i Europa skall ha dessa 18siffrors id, dom första 8 siffrorna anger landskod och vilken nätägare det är resten är ditt specifika kund nr.
Jag är ganska säker att möndals energi helst skulle velat slippa byta.
Jag är ganska säker att möndals energi helst skulle velat slippa byta.
Klicka här för att svara