Hej jag har en troligtvis trivial fråga att svara på.

Jag har 16A i mitt mätarskåp. Jag har en byggcentral med 32A ingång.

Är det bara att se till att få en 432-handske på kabeln som dras från skåpet och då fungerar centralen (förutom 32A trefasutgången?) eller behöver jag skaffa ny byggcentral?
 
En övergång stickpropp 16 - skarvuttag 32 funkar. Tvärtom däremot är inte ok.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.