Hej!
Är det någon som kan visa en bild på hur det ser ut när man använder excentrier för att koppla på en 150cc badkarsblandare på min 160cc vägg. Min rörmokare säger att det inte kommer bli bra. Har köpt en mora classic som jag gärna vill montera med hjälp av excentrier (om det stavas så). Hittar inga bilder på nätet hur det ser ut när det sitter färdigmonterad på väggen.
 
Catrin Nilsmark Catrin Nilsmark skrev:
Hej!
Är det någon som kan visa en bild på hur det ser ut när man använder excentrier för att koppla på en 150cc badkarsblandare på min 160cc vägg. Min rörmokare säger att det inte kommer bli bra. Har köpt en mora classic som jag gärna vill montera med hjälp av excentrier (om det stavas så). Hittar inga bilder på nätet hur det ser ut när det sitter färdigmonterad på väggen.
Jag fick samma råd när jag byggde badrum
Du köper en blandare/täckbricka med samma CC mått som rören

Både rörmokare och badrumsbutik sa att alla kopplingslösningar bygger och gör att det ser fördjävligt ut... (och pris med de olika måtten var samma. Det var bara olika leveranstider)
 
Vi köpte en blandare som såldes som en cc160 men visade sig vara en cc150 som levererades med excenterkoppling. Något som vi först irriterade oss på, men i efterhand har det visat sig nästan bara vara bra för tack vare det lilla extra byggmåttet så står schampot bra på blandaren :)
 
  • Duschblandare med excenterkoppling mot kakelvägg, droppar syns på metallytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
R Anneling och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.