Jag tänkte lägga 14 meter PEM, 16 mm, från hydropress till tappställe. Är detta för lång sträcka givet dimensionen? Jag kan förstås gå upp till 20 mm men det medför en del krångel med inköp av rör, kopplingar med mera.
 
Krilleman
H Henrikd75 skrev:
Jag tänkte lägga 14 meter PEM, 16 mm, från hydropress till tappställe. Är detta för lång sträcka givet dimensionen? Jag kan förstås gå upp till 20 mm men det medför en del krångel med inköp av rör, kopplingar med mera.
14 meter 16 är ingen fara.

Hur ser det ut där du tänker ansluta?
Är det grövre där?
 
Vid hydropressen TROR jag att jag kan gå på en grövre dimension och skarva. Men inte kollat ordentligt.
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.