2 122 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
150cc blandar fäste frågor
Jag har köpt en 150cc blandar fäste från Mora. Denna är en modell cu15 som är för 15mm koppar rör anslutning från vägg sidan. Det följde med klämringar o diverse prylar med i förpackningen.
Så det är själva blandaren som man skruvar fast. Är det i denna moment som klämringarna dras fast så rören fixeras i blandarfästet?
Jag ska aldrig montera nån blandare.. utan ska ha slangar som jag drar vidare till en duschpanel.. Hur gör jag?
Har några dagar på mig innan detta skall monteras så jag hinner beställa de delar som saknas.. Några ideer?
ska försöka ladda upp bilder senare så ni ser detta på bild
Så det är själva blandaren som man skruvar fast. Är det i denna moment som klämringarna dras fast så rören fixeras i blandarfästet?
Jag ska aldrig montera nån blandare.. utan ska ha slangar som jag drar vidare till en duschpanel.. Hur gör jag?
Har några dagar på mig innan detta skall monteras så jag hinner beställa de delar som saknas.. Några ideer?
ska försöka ladda upp bilder senare så ni ser detta på bild
Om förstår dig rätt och du inte ska montera en blandare varför ska du då använda ett blandarfäste?! Finns 4cc brickor som du kan koppla på en R15 gänga på till dina slangar. Men som sagt, en bild så får du nog lättare ett mer exakt svar på hur du menar...
Hade först tänkt och använda mig av cc40 platta. Men som i en annan tråd när jag fråga lite angående detta. Det är ju fint och hålla sig till duschblandar 150/160 om man ångrar sig och vill använda vanlig blandare i framtiden. Det har ingen betydelse vad som sitter bak duschpanelen för min del. Men nu är rören där i alla fall på cc150.krilleman_215 skrev:
Det bästa hade varit och finna "lite" byggande 90graders böjar som passa mot blandarfäste och sedan har 1/2 gänga mot slangarna
dom där kopplingarna såg riktigt bra ut. Blir nog och beställa sånna. Tack för tipset. Jag skulle ha skickat bild men är i Norge på jobb och blev här nåndag extra. Men laddar upp bild så fort jag kommit hem....krilleman_215 skrev:
Klicka här för att svara