jag letet efter en 125cm diskbänk (som inte sitter i ett hål i en bänkskiva) men kan inte hitta nån utan "refflor" på avställningsytan. Jag har nämligen ett 80 skåp och en 45 disk som jag vill täcka med en diskbänk.

120cm verkar vara ett "standardmått", kan jag använda en sådan tro och fixa till resterande 5cm på något snyggt sätt??? eller ska jag tänka om?

Måttbeställ en. Då får du den precis som du vill ha den. Dyrt i för sig men kanske värt det?

ja d kanske är en ide.. var kan man göra det? inte på ikea iaf verkar d som

Bifogar en länk till decosteel som jag tyckte verkar ha humana priser, finns ju en billigare modell med mer runda former på hon men även en dyrare med mer raka moderna linjer, finns att välja mellan en stor ho eller dubbelho priset är desamma vilken av de man väljer med.

Här är iaf länken så är det bara att ladda ned produktkatalogen så ser du själv vad som finns samt pris... http://www.decosteel.se/documents.html

Börjar bli dags att beställa en måttad diskbänk ifrån decosteel, någon som vet om XL-bygg är återförsäljare?, fick inte upp någon specifik butik på decosteels hemsida utan det verkar som de flesta stora bygg/köks varuhusen är åf.

När man ändå är i farten...måste man rita upp hela kökslängan där bänken ska sitta med alla skåp eller duger det med att rita som i mitt fall 950mm till centrum på enkelhon från höger till vänster samt skalenligt eller ej?

Stala har bra priser på måttbeställda diskbänkar och om du gör beställningen via Hornbach (iallafall Hornbach i Fittja/sthlm) så får du 20% rabatt, dvs priset exklusive moms.

http://www.stala.com/Svenska/Hem

Franke brukar ha humana priser på sina måttbeställda bänkar (hade i a f det när jag köpte en för tre år sen). Du kan kolla möjligheterna här: http://franke.se/dbkonfig/
Beställa måste man dock göra genom någon av deras återförsäljare - så var det åtminstone på min tid.

Redigerat:
Har kollat runt lite här nu, XL-bygg hade bara franke enligt lokala butiken och då skulle jag få vänta till mitten på augusti så det gick inte, har kikat på återförsäljare av LG collection där finns XL bygg med dvs de är återförsäljare av decosteel :)

Stala hade visserligen bra priser liksom franke men stalas enkelho är endast 34cm då blir det lite tajt att få ner en ugnsplåt.

Ibland saknar man fjollträsk...;)

Alpha skrev:
XL-bygg hade bara franke enligt lokala butiken och då skulle jag få vänta till mitten på augusti så det gick inte
Ja visst ja, det där känner jag igen. Beställde också så här års. Franke hade fyra-fem-sex (vad det nu var) normal leveranstid och så skulle de slå igen fabriken för semester ett tag, så det blev augustileverans.

Jaja nu är det beställt till slut efter mycket om och men.

Ger inte mycket för XL-byggs service, kan väl kortfattat säga som så att efter över en veckas väntan att få höra nått livstecken vad som händer om skisserna kommit fram via fax eller ej trots att jag ringt och då inte varit anträffbar, mailat utan att få svar så avböjde jag min beställning genom fresks.

Ringde beijer och de var bara att tala om mått och typ av skivor mm så var det fixat på stört 3 dagar efter samtalet då LG först måste se skisserna och sedan skicka tillbaks de till beijer för bekräftelse...

Iaf så blev det virrvarr silver med en tunn asklist på framsidor och gavlar + en måttbeställd diskbänk med en ho(light) med rundare form.

Diskbänken skulle väl gå på runt 6000(171cm) inkl frakt och emballage
Laminatskivorna runt 5500kr. 1 på 282cm x 61cm + 1st 115 x 40cm.

Båda är 30mm kan väl tilläggas.

Jättebilligt blev det ju inte men förhoppningsvis så slipper man väl byta ut de på en 15-20år hoppas jag.

Ska bli såå sköönt när detta lilla projekt som blev större än vad jag hade föreställt mig blir klart för inflyttning till höst/vinter 2010 4 år efter start ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.