Lite skrev:
26 timmar kan det allt ta.. Först ska man slipa,spackla,slipa,spackla,måla,måla och måla.

Men att ta betalt för torktiden var väl att ta i;)
Visst kan det ta 26 timmar (observera dock att detta var ett tapetseringsarbete). Men en målare kan inte debitera 26 h för detta arbete. I vanliga fall kommenterar jag inte trådar som avser tidsuppskattning, pris etc. p g a att det inte är lätt att uppskatta när man inte sett objektet ifråga. Men i detta fall är överdebiteringen så flagrant och uppenbar att inga omständigheter kan motivera debiteringen.

OHE skrev:
Visst kan det ta 26 timmar (observera dock att detta var ett tapetseringsarbete). Men en målare kan inte debitera 26 h för detta arbete. I vanliga fall kommenterar jag inte trådar som avser tidsuppskattning, pris etc. p g a att det inte är lätt att uppskatta när man inte sett objektet ifråga. Men i detta fall är överdebiteringen så flagrant och uppenbar att inga omständigheter kan motivera debiteringen.
Ursäkta missen med målningen. Mitt inlägg var lite ironiskt menat men då det gäller tapetsering så var det inte lika roligt med "ta betalt för att se när färgen torkar"

Då själva arbetet tar kanske 5 timmar med 21 timmar sovtid/färgtorkning var poängen med mitt inlägg som jag misstog för målning dvs.

Redigerat:
Lite skrev:
Ursäkta missen med målningen. Mitt inlägg var lite ironiskt menat men då det gäller tapetsering så var det inte lika roligt med "ta betalt för att se när färgen torkar"

Då själva arbetet tar kanske 5 timmar med 19 timmar sovtid/färgtorkning var poängen med mitt inlägg som jag misstog för målning dvs.
Ahhaa :blushing:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.