11 973 läst ·
113 svar
12k läst
113 svar
1 000 personer dör i förtid på grund av vedeldning
Skillnaden kanske är att människan sedan åtminstone hundra tusen år värmt sitt boende med att elda trä på olika sätt. Logiskt sett så borde det finnas en viss nivå av anpassning till det om man nu tror på att våra kroppars gener förändras för att anpassas till den direkta miljön...johanpelle skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Alldeles riktigt!johanpelle skrev:
Satsa på ny Gen III+ och Gen IV kärnkraft så vi har ett överflöd av el att driva våra värmepumpar
(och vår industri inkl. Facebook) med.
För det var väl så du menade, inte att vi skall frysa ihjäl
Ett så kallat "klick-bete". Personer läser och skriver sin åsikt, de genererar då en massa sidvisningar som dels ökar statistiken för byggahus och dels ger en massa reklammöjlighet. Sedan läser och skriver ännu fler personer och genererar ännu mer trafik och framförallt reklamtillfällen. Allt på internet funkar så nu mera, det är totalt ointressant att skriva något relevant utan allt handlar bara om att få reklammöjligheter. För de som fortfarande behöver stå ut med sånt då...krilleman_215 skrev:
En motsvarighet till aftonbladet och exressens löpsedlar alltså... hmmm...Dalbotös skrev:Ett så kallat "klick-bete". Personer läser och skriver sin åsikt, de genererar då en massa sidvisningar som dels ökar statistiken för byggahus och dels ger en massa reklammöjlighet. Sedan läser och skriver ännu fler personer och genererar ännu mer trafik och framförallt reklamtillfällen. Allt på internet funkar så nu mera, det är totalt ointressant att skriva något relevant utan allt handlar bara om att få reklammöjligheter. För de som fortfarande behöver stå ut med sånt då...![]()
Tacka vet jag AD***** ***S, det onämnbara...
Angående vedeldningen så tycker jag att det borde vara krav på utbildning om HUR man eldar, en del tror att det bara är att "elda lite". Det skulle vara straffbart med dryga böter att elda sur ved och det skulle vara krav på att ha en bra och effektiv panna. Tror det släpps ut mest skadliga ämnen i gamla skitpannor och eldning med sur ved.
Angående däcken så tror jag faktiskt att fler dör av att inte ha dubbdäck än antalet som dör av att man faktiskt har dubbdäck.
Angående däcken så tror jag faktiskt att fler dör av att inte ha dubbdäck än antalet som dör av att man faktiskt har dubbdäck.
Det är väl klart att vi ska dö av nå't men är det inte onödigt att dö i förtid av följdsjukdomar? Jag tycker inte att det verkar roligt att göra det!? Vetskap och medvetenhet ska stämma till eftertanke och inte dumma bortförklaringar.
Värmeljus är inte att rekommendera, men kvinnfolk är som tosiga i i dom.
Tänk på barnen o var inte så ego.
Värmeljus är inte att rekommendera, men kvinnfolk är som tosiga i i dom.
Tänk på barnen o var inte så ego.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
intressantaste frågan är hur räknar man ut att någon dött i förtid av ex vedeldning, har man obducerat dessa personer och dessutom haft en referensgrupp med exakt samma gener och förutsättning men levt i en totalt skyddad värld utan gifter och kemiska produkter. Eller är det som vanligt endast hittepå från "forskare" som inte går att bevisa eller motbevisa likt frågan om Gud finn eller inte finns.
Att tyna bort i Alzheimers är inte heller roligt. Att "dö i förtid" är ett så luddigt begrepp att jag inte fäster någon större vikt vid det.BeGe skrev:
Hur många av dessa är under 70 år till exempel? Hur många månader rör det sig om i snitt?