Hittade en liten E14 LED som nog skulle passa mycket bra i många fönsterlampor

Photo%20okt%2025%2C%207%2016%2028%20fm.jpg

Trevligt ljus var det också
 
Majgårdarna
Jaha.Vart hittade du den?
I badkaret?
 
var var!!! Vill ha!!!
 
Andreas_Hansson skrev:
Jaha.Vart hittade du den?
I badkaret?
d^_^b

//Patrik
 
Den kom på prov från nån av elgrossisterna, minns inte vem men ska kolla det. Vi fick bara två st men fler är beställda
 
Vilken prisskillnad det var på de länkarna. Från 60 till 83 spänn
 
Jag hade en sådan tänd i fönstret. Lyste jättefint. Men efter ca 1 månad med 6 timmar tänd varje dag så lyste lampan ingenting. Jag fick en ny och återkommer om den också skulle tappa så mycket ljusstyrka.
 
Man kan ju undra hur dom kommer fram till livslängden. Den lär ju knappat ha fått lysa i 25000 timmar innan man började kränga den...
 
BigR
Det verkar som att tillverkarna anger livslängden på en lysdiod snarare än själva lampan som är den sammansatta produkten.
 
Ang livslängd så vet jag att t.ex. Hide a lite säger att ljuskällan tappat 20% av ljusstyrkan efter den angivna brinntiden. Därefter anses lampan förbrukad. Men jag vet inte om det är standard att räkna så. Förr kunde man ju se livslängder på 100 000 timmar - men man sa aldrig att lampan bara skulle glöda till slut
 
vid 75% av det ursprungliga ljuset i lumen tror jag att Led räknas som förbrukad.

Det som är det tråkiga med led-lampor att folk inte kommer byta de när de nått 75% utan kommer bara blir mörkare och mörkare i svenssons hus tills de är nere på 25% och då kanske byta dem :P
 
haha, ja troligtvis är det så Strandberg:D Som tur är går det ju rätt snabbt från 75 till 25% troligtvis:)

Jag har för mig att det blir hårdare regler om detta snart, angående livslängd etc. Tappad ljusstyrka är ju alltid beroende på vilken omgivning lampan har.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.