Tagg: vattenburen-golvvärme
Här samlar vi allt om vattenburen-golvvärme.
Andra taggar som innehåller ordet vattenburen-golvvärme är: nibe-styrning-vattenburen-golvvärme
-
J
Källargolv Isolering - Rådfrågning
Tänkte rådfråga om en byggnadsteknisk lösning för isolering av källargolv. Gäller en nydräerad källare i hus byggt 1976. Ev 5cm cellplast under... -
EPS betong vattenburen golvvärme
Hej! Jag har ett rum i källaren där jag ska lägga EPS-betong ca 12 cm (har lagt markduk och makadam i botten) och sedan lägga på vattenburen... -
D
Frånluftsvärmepump + vattenburen golvvärme
Vad har den nedre termostaten på bilden för funktion när man har installerat en NIBE F730? Spelar det någon roll egentligen hur den är inställd... -
S
Kräver verkligen anslutning av vattenburen golvvärme egna rör från pannan?
Vi har bergvärme och vattenradiatorer i köket. Nu vill vi lägga vattenburen golvvärme och ett par företag har varit här och pratat om att de vill... -
P
Vattenburen golvvärme i bjälklag
Hej!! skall i med golvvärme i gammalt hus, är massa sågspån i bjälklaget som isolering idag. Finns det någon mening med att ta bort detta innan... -
S
Danfoss Rumstermostater till vattenburen golvvärme
Hej Jag har till min vattenburna golvvärme en Masterregulator CF-MC, se bilder. Enligt Danfoss har tillhörande Rumstermostater, standard CF-RS... -
V
Gjort bort mig rejält!
Lägger värmegolvslingor (vattenburet). Allt klart och trycktestat. Trött som sjutton spänner jag plast (under parkettgolvet), och sätter av... -
S
Hur gå vidare med sjunkande tryck?
Min första post på forumet! :) Jag har en villa på tre plan. Vattenburen golvvärme på alla planen. Expansionskärl, bergvärmepump m.m. står längst... -
L
Vattenburen golvvärme och element - En knepig utmaning?
Hallå, Vi har precis köpt ett hus med Vattenburen golvvärme på mellanplanet och vattenradiatorer i källare och på övervåningen. Som ämnesraden... -
L
Vattenburen golvvärme: Har jag oisolerad platta?
Jag blev alldeles nyss ägare till ett 125m2 radhus byggt 1983. Det mesta i huset är i OK skick, men värmen kommer fortfarande från elpannan med...