Tagg: platta-på-mark
Här samlar vi allt om platta-på-mark.
Andra taggar som innehåller ordet platta-på-mark är: oisolerad-platta-på-mark, platta-på-mark-cellplast, gjutform-platta-på-mark, poolplatta-på-mark, grundspricka-betonggrund-platta-på-mark, garage-platta-på-mark-dränering-makadam, upphöjd-platta-på-mark, sten-under-platta-på-mark
-
Plastfolie på "platta på mark" bra eller dåligt?
Hej, Har idag ett hus från 68. Nedifrån är det platta på mark, plastfolie, reglar med isolering mellan, spånskivor. Min fundering är kring... -
H
Platta på mark utbyggnad sutteräng
Hej, Funderar på att göra en attefallstillbyggnad till vårt sutteränghus. Fullt isolerat med platta på mark. Gjuter jag en platta som ansluter... -
Mängdberäkning för platta på mark?
Hej, Ska gjuta en platta på mark som ska vara grunden till ett garage på 36 m^2. Hur räknar man ut allt som behövs när man ska lägga platta på... -
Golvbyte till parkett - 1968 platta på mark
Hej, Vi tänkte byta golvet till parkett och undrar om vi bör göra vissa lämpliga åtgärder när vi ändå är där och renoverar. Huset är från... -
F
Radonduk och regnvatten - ett problem!?
Hej, Vi gör grunden (platta på mark) till vårt hus själva och jag har stött på en utmaning som internet inte verkar belysa (kanske är ett... -
Vad har jag för konstruktion?
Hej, Ny på forumet, Köpt hus från 1970 (friliggande kedjehus). Det är platta på mark. Följande står det i originaldokument från när huset... -
N
Offert platta på mark
Ska anlägga platta på mark intill huset, ca. 40m2. Har fått offert på ca. 3000kr/m2 för schaktning, markarbete, dränering och gjutning av platta... -
G
Platta på mark + uppreglat golv med snål isolering. Funderar på golvvärme
Hej, jag funderar på att sätta vattenburen golvvärme (direktverkande el idag). Det är en 70tals villa på 1plan. Platta på mark. Jag gör ett... -
D
Avlång enplansvilla med bristfällig (?) ventilation
Hej! Jag möts av unken lukt efter jobbet och stillasittande luft i egentligen alla rum, kan det vara så att ventilation är bristfällig? Ni som... -
S
Vattenledningar ingjutna i plattan?
Är i tidig planeringsfas av ett husbygge och funderar på hur grunden ska se ut. Har sett flera nybyggen där man lägger alla ledningar inuti själva...