Tagg: kopparrör
Här samlar vi allt om kopparrör.
Andra taggar som innehåller ordet kopparrör är: prisol-kopparrör-bocka, laga-kopparrör, kopparrör-28mm, hårdlöda-mjuklöda-kopparrör, kopparrör-på-tapett, löda-kopparrör, isolering-kopparrör
-
Vad är det i vattenröret?
Jag håller på att renovera badrummet och tog bort fördelare. Sedan upptäckte jag att vi har brunt slem. Vad kan detta var? Det är... -
S
Kopparrör direkt mot vägg utan distans
Vi har bytt bergvärmepump och installatören har monterat kopparrör längs vår putsade stenvägg utan någon distans mellan rör och vägg vilket gör... -
Kapade kopparrör från luft/luft
Hej. Av misstag råkade vi kapa kopparrören som går från utdelen till innedelen på vår luft/luft. Det började pysa som bara den. Men tillslut... -
Krävs det en stödhylsa i ett 10 mm kopparrör som ska anslutas till en ballofix 10 mm?
Ska ansluta en ny Gustavsbergblandare i köket via en ballofix till äldre 10 mm kopparrör som kanske behöver en stödhylsa? -
S
Klämringskoppling till kopparrör
Jag har kopplingen på bilden, enligt återförsäljaren är den till PEM slang. Innerdiametern på muttern och stumpen med yttre gänga är 22mm. Det... -
P
Hur kopplar jag på en ballofix på 11mm kopparrör? Ballofixen finns i 10, 12 och 15mm. På varmvattenröret var röret 10mm så det var inga problem.
Trodde jsg mätt fel först men röret m kallvatten är 11mm o varmvatten 10mm... -
A
PAL eller kopparrör till radiatorer?
Hej! Ska renovera på nedervåningen där vi har utanpåliggande LK PAL Universalrör till radiatorerna. Kommer behöva plocka ned dessa för att sätta... -
M
Kopparrör, plastmantlat som handtag till borsten?
Hej kunniga människor. Vi ska som ämnet avslöjar gjuta lite bojstenar och tänkte då återanvända lite plastmantlade Kopparrör från gamla... -
S
Missfärgningar elementkoppling
Hej, tänkte bara kolla med er som jobbar med VVS, samt er som har större erfarenhet, om denna koppling behövs bytas ut? Det har liksom gulnat runt... -
S
Hur känna igen mjuka kopparrör från hårda?
Jag vill vara säker på vad jag har för rör i köket. När man läser på olika forum så är det densiteten som är olika men jag har svårt att se...