Tagg: hårdvaxolja
Här samlar vi allt om hårdvaxolja.
Andra taggar som innehåller ordet hårdvaxolja är: osmo-hårdvaxolja, vit-hårdvaxolja-osmo
-
R
Slipat och mattlackat golv blev för ljust
Vi lät slipa och lacka vår parkett, killen sa att det skulle bli "samma färg men mindre gult", dock har vår ekparkett blivit väldigt ljus och... -
Träfönster utan färg
Hej, Vi ska bygga nytt hus och vår arkitekt förespråkar naturkarmar som behandlats med hårdvaxolja istället för färg. Jag håller helt med om... -
M
Hur ser det efter några år med Osmo hårdvaxolja?
Vet inte om detta är rätt forum men prövar. Har satt bänkskivor i furu på ett par platser och funderar fortfarande på behandling. Alltså... -
A
Herdin hårdvaxolja vit - fläckigt vid andra lagret
Hej, vi har lagt ett lager med vit hårdvaxolja från Herdins. Tog alldeles för mycket första gången. Slipade om och nu har vi lagt ett lager... -
S
Val av behandling, lut och hårdvaxolja eller enbart hårdvaxolja?
Hej! Jag flyttar in i en lägenhet byggd 1895 om två veckor och har beslutat att låta golvet (som jag tror är original) slipas och behandlas då... -
S
Hur få köksbänk i ek super mörkbrun?
Hej. Tänkte fråga ifall nån som kan/har erfarenhet av att betsa eller olja in köksbänk i ljus ek till super mörkbrun UTAN röda undertoner. Har... -
S
Lacken blir knottrig! Blank hårdvaxolja ett alternativ?
Halloj! Vi bygger ett soffbord och övriga möbler har lite blänk i sig och då vill vi ha det även på soffbordet men det verkar vara omöjligt att... -
S
Hårdvaxolja - strävt?
Hej, Har ett ekbord som jag slipat av all gammal olja från. Vill inte att det ska mörkna så mycket som det gör när man oljar det, så valde att... -
Funderingar kring att lägga hårdvaxolja själv samt bra pris på golvslip i Stockholm?
Hej! Har 58m2 golv i nya lägenheten jag vill få slipat. Det är ekparkett och ganska slitet så det vill jag ha hjälp med såklart. Har kikat runt... -
NQD + hårdvaxolja?
Är i köpartagen för nytt golv, runt 60kvm. Fastnade först för ett NQD-golv från Bauhaus men sedan läste jag om de dåliga erfarenheter folk här på...