Tagg: fjärrvärme
Här samlar vi allt om fjärrvärme.
Andra taggar som innehåller ordet fjärrvärme är: fjärrvärmecentral, fjärrvärmeväxlare, fjärrvärme-ekonomi, fjärrvärmesystem, påfyllningskran-fjärrvärmecentral-läckage, fjärrvärme-radiatorer, fjärrvärme-läcka-läckage, ftx-fjärrvärme-värmepump, gammal-fjärrvärme, utegivare-fjärrvärme
-
Inställning fjärrvärme
Hej, har flyttat till hus med fjärrvärme, är intresserad av att optimera och få ett bra inställt system. Både ekonomiskt men också komfort. Kanske... -
T
Ngenic Tune (med fjärrvärme)
Kan någon förklara för mig hur Ngenic uppnår de besparingarna som den sägs uppnå? Kanske jag redan förstått det och så är det inte svårare än så... -
J
Byta ut värmesystemet, men mot vad? Fjärrvärme eller luftvattenpump
Hej. Det börjar bli dags för oss att byta till något nytt värmesystem så då tänkte jag be om lite feedback och råd här innan vi tar ett beslut... -
J
Ändrad faktura på fjärrvärme, trots offert.
Hej! Har bytt bort frånlufts värmepumpen och installerat fjärrvärme nu. Man blir såklart mäkta imponerad av de större företagen som lyckas lägga... -
A
Droppar ifrån fjärrvärme system
Hej! Jag och min man köpte hus i december och i några dagar nu har det droppat lite ifrån vårt fjärrvärme system. Någon som har erfarenhet och vet... -
W
Termostatisk värmereglerare som droppar?
Hej, vi har upptäckt att vår Danfoss värmeväxlare droppar rätt mycket vatten på golvet. Det kommer från IHPT / termostatsystemet precis innan... -
F
Funderingar kring U-värde på helt hus
Några funderingar kring U-värde och effektbehov för ett helt hus. Huset är från 1939, 1,5-plans i tegel med källare med väggar av gjuten betong... -
M
Fjärrvärme element
Hejsan! Det är så att när jag kom hem igår så upptäckte jag att elementen inte var varma! Kollade cirkulationspumpen den var varm, sen kollade... -
J
Varför fungerar inte min fläktkonvektor?
Hej, Jag har köpt en villa där en fläktkonvektor, som är vattenburen, finns i köket. Det är en Kickspace 800. Huset drivs av fjärrvärme. Förra... -
M
Fjärrvärme klocka
Hejsan! Det är så att jag vill ställa in rätt klockslag på fjärrvärme, är det bara till och vrida på den eller?