Jag undrar om cirkulations pump är rätt monterad av installatör?
Jag skruva bort skruven i mitten på pumpen, och kände med en skruvmejsel. Cirkulationspumpen rotera enligt pilen på bakstycket. EN som undrar
MVH RB
Jag skruva bort skruven i mitten på pumpen, och kände med en skruvmejsel. Cirkulationspumpen rotera enligt pilen på bakstycket. EN som undrar
MVH RB
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det sitter en pil på pumphuset, det är riktningen som pumpen pumpar om det ska vara rätt,så ska det pumpas mot växlaren. Filtret på vänster sida ska vara på röret som kommer från huset, för att hålla skit borta från växlaren. Känn på rören vilke väg värmen går. Har du manualen för FJ-centralen eller fabrikat och modell för den.
Framledningsgivaren sitter alltid efter plattvärmeväxlaren, så hittar du framledningsgivaren så vet du vilket rör som är framledningen, å då vet du i vilken riktning flödet ska vara.
Cirkulationspumpen brukar sitta efter plattvärmeväxlaren, om det är så så ska flödet gå uppåt.
Cirkulationspumpen brukar sitta efter plattvärmeväxlaren, om det är så så ska flödet gå uppåt.
Kan det vara en Cetetherm Mini Eco Retro växlare?
https://www.cetetherm.com/sv/produkter/villa--lagenhetscentraler/mini-eco-retro
https://www.cetetherm.com/sv/produkter/villa--lagenhetscentraler/mini-eco-retro
Om jag för sår detta rätt så trycker pumpen upp?J jonaserik skrev:Det sitter en pil på pumphuset, det är riktningen som pumpen pumpar om det ska vara rätt,så ska det pumpas mot växlaren. Filtret på vänster sida ska vara på röret som kommer från huset, för att hålla skit borta från växlaren. Känn på rören vilke väg värmen går. Har du manualen för FJ-centralen eller fabrikat och modell för den.
Angående filter blir det svårt att ändra nu, jag har manualen till värmeanläggningen Jag kan inte något om detta.
MVH RB
Stort tack för hjälpen.Demmpa skrev:
Stort tack för hjälpen.J jonaserik skrev:Det sitter en pil på pumphuset, det är riktningen som pumpen pumpar om det ska vara rätt,så ska det pumpas mot växlaren. Filtret på vänster sida ska vara på röret som kommer från huset, för att hålla skit borta från växlaren. Känn på rören vilke väg värmen går. Har du manualen för FJ-centralen eller fabrikat och modell för den.
Klicka här för att svara