Tagg: elförbrukning
Här samlar vi allt om elförbrukning.
Andra taggar som innehåller ordet elförbrukning är: elförbrukningen, minska-elförbrukningen-under-sommaren, elförbrukning-per-dygn, elförbrukning-el-elmä, elförbrukning-varmvattenberedare, hög-elförbrukning, tvelförbrukning, mäta-elförbrukning, elförbrukning-bergvärme
-
I
Sänker en vanlig vvb vår elförbrukning?
Vi har en vedpanna (Nibe combi vx) och en lvvp. När vi eldar sköter vedpannan både uppvärmning och varmvatten. När vi inte eldar så står lvvp för... -
B
Elförbrukning stuga
Jag hyr just nu en stuga på 20 kvm och min elförbrukning är ca 20 kWh per dygn. Oavsett om jag ena dagen duschar, lagar mat och diskar. Sen andra... -
J
Rimlig förändring i elförbrukning med bergvärme?
Jag har bergvärme och upplever att vår övriga elförbrukning är relativt låg - ingen elbil. Det är alltså värme som påverkar mest. Jag jämförde... -
J
Toppar i elförbrukningen
Halloj, Har sedan imorse 0730 haft både VVB och värmen i huset avstängd pga byte (äntligen). Något som förvånade mig är att jag, trots ovan... -
I
Elförbrukning då vi är bortresta
Hej, När jag studerar sommarens förbrukningsdata så konstaterar jag att tomt hus med två kyl/frys, VVB, endator samt automatiserad belysning som... -
W
Varför är min mormors elförbrukning så hög?
Hej, min mormor bor i en enplansvilla med 4 rum och kök med en liten tvättstuga/källare , skulle tippa på att huset är runt 110 kvadratmeter... -
T
Nattsänkning ger 15% minskning av elförbrukning - minst
Jag fick ovanstående resultat genom ett enkelt test. Förutsättningar: 2-våningsvilla 140 m2 nittiontalet, två vuxna hemma hela dagen... -
F
Elförbrukning värma vatten
Har roat mig lite med att mäta elförbrukning på vårt varmvatten. Har ställt in schema så att det bara återladdas en gång per dag, kl 15:00. Detta... -
F
Elförbrukning i februari?
Vet att det redan finns tråd för årlig förbrukning. Men jag är intresserade av vad folk låg på förra månaden. Hus: 135 kvadrat, 2005... -
C
Är detta en normal elförbrukning för villa med elpanna?
Hej! Jag är nybliven villaägare och har bott större delen av mitt liv i lägenhet så tanken på el, uppvärmning, värmepumpar etc har inte riktigt...