Tagg: bergvärme
Här samlar vi allt om bergvärme.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärme är: bergvärmepump, bergvärmesystem, bergvärme-kalla-element, bergvärme-borra, viessmann-bergvärme-kallt, bergvärme-granne, frikyla-nibe-pcs-44-eveco-kylkonvektor-bergvärme, bergvärme-från-2007, brine-bergvärme, borrhål-värmepump-bergvärme-golvvärme-pelletspanna
-
Tjutande högfrekvent ton
Har en Bosch Compress 7001i, installerad 2021. Denna vinter har en högfrekvent ton uppkommit från vattenledningarna som inte varit där tidigare... -
D
Bergvärme eller LLVP i garage
Hej! Jag har nyligen köpt ett hus och planerar nu några kommande projekt. Projekt 1 kommer bli att isolera garaget på 56 m2 som ligger ca 10 m... -
T
Bergvärme Västernorrland
Hej! Jag har bergvärme första vintern och fick en kalkyl innan där all värme och varmvatten skulle täckas av värmepumpen och inget eltillskott... -
E
Ivt greenline partikelfilter
Hej! Jag har precis flyttat in i ett hus där en ny ivt greenline he c9 installerades i januari i år. Har blrjat grotta i hur den fungerar och... -
S
Vad visar displayen på bergvärmen?
Vi har helt plötsligt fått dåligt med varmvatten. Detta märker vi framförallt när vi duschar, det räcker knappt till en person. Sedan tidigare... -
E
Hjälp med en ivt greenline he c9
Hejsan! Är nybliven husägare med en relativt nyinsatt bergvärmepump som jag försöker lära mig. Har en ivt greenline he c9 som är insatt i januari... -
E
Hur många meter borrhål?
Jag ska installera en 10 kw thermia bergvärmepump. Vad jag tolkar från energidatabladen kan den avge max 12 kW vid en framledning på 55 grader och... -
M
Får ej upp framledningstemperaturen i radiatorsystem med bergvärme
Börjar bli förtvivlad här. Postade tidigare detta inlägg... -
Är det bara att fylla igen efter installation av bergvärme?
Hej! Är det bara att fylla igen efter de installerat bergvärmen eller behövs något annat lock eller någon slags i spektionslucka? Hade glömt bort... -
C
Bergvärme + braskamin =
Hej, jag ska återuppbygga en lada på 30x8 meter i norra Dalarna eftersom den befintliga håller på att förfalla. Och jag tänkte ta höjd för...