9 864 läst ·
4 svar
10k läst
4 svar
sängskåp, för och nackdelar
Hej! Jag går och funderar på om vi ska köpa sängskåp. Våra två barn delar rum och vi vill att de ska få en större yta för lek i rummet under dagen.
Skulle vara kul att höra om för och nackdelar med sängskåp. Gärna från någon med egna erfarenheter men även spontana tankar och idéer.
Skulle vara kul att höra om för och nackdelar med sängskåp. Gärna från någon med egna erfarenheter men även spontana tankar och idéer.
Hur stora barn rör det sig om, har de slutat sova på em.??
Har faktiskt ingen egen erfarenhet av sängskåp, men spontant känns det, för mig, tveksamt till småbarn, men jag kanske bara är 'gammeldags'
För ungdomar med 'compact living' verkar det ju däremot kanon, fast kanske funkar utmärkt även till mindre barn :-/
Det jag funderar på är hur länge de ska fortsätta att dela rum, dessa sängskåp är väl rätt dyra, dessutom så blir ju sängen när de blir lite äldre en riktig favoritmysplats för läsning osv.
Skulle en våningssäng kunna vara en 'nödlösning' så länge de delar rum för att på så sätt åstadkomma mer golvyta, under förutsättning att de är i ålder så att någon av dem klarar 'överslafen'!?
MVH//Christina.
Har faktiskt ingen egen erfarenhet av sängskåp, men spontant känns det, för mig, tveksamt till småbarn, men jag kanske bara är 'gammeldags'
För ungdomar med 'compact living' verkar det ju däremot kanon, fast kanske funkar utmärkt även till mindre barn :-/
Det jag funderar på är hur länge de ska fortsätta att dela rum, dessa sängskåp är väl rätt dyra, dessutom så blir ju sängen när de blir lite äldre en riktig favoritmysplats för läsning osv.
Skulle en våningssäng kunna vara en 'nödlösning' så länge de delar rum för att på så sätt åstadkomma mer golvyta, under förutsättning att de är i ålder så att någon av dem klarar 'överslafen'!?
MVH//Christina.
Våra barn delade sovrum tills storebror var 5 år, då ville han ha eget. Nu är han 6,5 år, och har en loftsäng i sitt rum, KURA från IKEA med stjärnhimmel. Jättemysigt, men knarrar en hel del, åtminstone när jag är där! Den rekommenderas från 6 år. Lillan är definitivt för liten för den, hon är 3 år. Det är svårt att tänka långsiktigt när de är små, tycker jag, en lösning som verkar maxad ena dagen kan kännas helt fel ett halvår senare.
Compact living www.compact-living.com har sängskåp, tror jag.
Pernilla
Compact living www.compact-living.com har sängskåp, tror jag.
Pernilla
Allt som ska fällas ned har en viss förmåga att stanna i nedfällt läge för att det är krångligt att fälla upp och ned hela tiden. Människan är ju bekväm av naturen, iallafall jag 
Är ett sängskåp stabilt? -Inte särskillt bra om småbarn lyckas få sängen över sig.
Är ett sängskåp stabilt? -Inte särskillt bra om småbarn lyckas få sängen över sig.
Klicka här för att svara