3 888 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Böcker om badrumsrenovering
Hej,
jag tänker inreda ett rum på övervåningen till badrum och är i planeringsfasen. Nån som har ett boktips? Det jag är ute efter är instruktioner för hur och varför man gör olika moment och vad man ska tänka på. Egentligen den samlade erfarenheten från detta forum fast snyggt och överskådligt sammanställd i en bok!
(Glassiga inredningsreportage om vilken sorts fräck duschblandare eller hur stort bubbelbadkar man ska ha har jag fått nog av...)
/007
jag tänker inreda ett rum på övervåningen till badrum och är i planeringsfasen. Nån som har ett boktips? Det jag är ute efter är instruktioner för hur och varför man gör olika moment och vad man ska tänka på. Egentligen den samlade erfarenheten från detta forum fast snyggt och överskådligt sammanställd i en bok!
(Glassiga inredningsreportage om vilken sorts fräck duschblandare eller hur stort bubbelbadkar man ska ha har jag fått nog av...)
/007
Det är inget dåligt alternativ - projekttrådarna och alla tusen frågor ger nog mer info även om det är lite kämpigare att ta sig igenom!Badkarl skrev:
Mitt litteraturtips är annars att plöja igenom alla produkttillverkares monteringsanvisningar + att prata med deras tekniska support om frågor uppstår. Där finns enormt mycket information att hämta.
I Byggahus.se´s bokhandel finns också några boktips även om dom nog mer är åt planerings och inredningshållet snarare än praktiskt byggande.
I detalj är det ju svårt eftersom det finns så många olika tekniker och man är ju hårt styrd av gällande branschregler och tillverkares anvisningar. Men på en mer övergripande nivå borde det ju gå....Badkarl skrev:
Klicka här för att svara