Hej,
jag tänker inreda ett rum på övervåningen till badrum och är i planeringsfasen. Nån som har ett boktips? Det jag är ute efter är instruktioner för hur och varför man gör olika moment och vad man ska tänka på. Egentligen den samlade erfarenheten från detta forum fast snyggt och överskådligt sammanställd i en bok!  8-)

(Glassiga inredningsreportage om vilken sorts fräck duschblandare eller hur stort bubbelbadkar man ska ha har jag fått nog av...)

/007

Hej 007!

Synd att ingen har svarat på din fråga. Jag har också letat efter en sån bok.
Det verkar som om vi får plöja oss igenom hela badrumsforumet i stället. :-/

/Badkarl

Badkarl skrev:
H
Det verkar som om vi får plöja oss igenom hela badrumsforumet i stället. :-/

/Badkarl
Det är inget dåligt alternativ - projekttrådarna och alla tusen frågor ger nog mer info även om det är lite kämpigare att ta sig igenom!

Mitt litteraturtips är annars att plöja igenom alla produkttillverkares monteringsanvisningar + att prata med deras tekniska support om frågor uppstår. Där finns enormt mycket information att hämta.

I Byggahus.se´s bokhandel finns också några boktips även om dom nog mer är åt planerings och inredningshållet snarare än praktiskt byggande.

Bra tips.
Det går kanske inte att skriva en generell så-här-fixar-du-ett-badrum-bok. Det är nog därför vi inte hittar någon.

Badkarl skrev:
Bra tips.
Det går kanske inte att skriva en generell så-här-fixar-du-ett-badrum-bok. Det är nog därför vi inte hittar någon.
I detalj är det ju svårt eftersom det finns så många olika tekniker och man är ju hårt styrd av gällande branschregler och tillverkares anvisningar. Men på en mer övergripande nivå borde det ju gå....

Jag har tidigare sökt utan att hitta. Det finns ett gäng böcker som fokuserar på inredning där det finns kanske någon/några sidor om konstruktionen (oftast med bottom line = "konsultera en fackman").

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.