2 314 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Frågor om bilder på platta på mark?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Har lite frågor angående de här grundbilderna:
http://dromhusihuddinge.blogspot.com/
Ett par frågor efter att ha sett på era bilder (väldigt bra med så mycket bilder att titta på) De där 2 träramarna som håller undan betongen? vad är det till för? är det någon botten i dem eller bara en ram? Edit: efter lite detektivarbete, gissar jag på att det är golvet i duschen och golvbrunnen i tvättrummet.
Sedan såg jag, på en bild, en hel del armeringsjärn, som var bockade som en krocketgrind ungefär vad används dom till?
Mina gissningar är dels för kunna göra fall kring golvbrunnarna i efterhand (om det är så, hur ungefär gör man och ska betongen torka helt först?
Ska försöka fixa grunden själv så det är därför jag frågar i detalj
http://dromhusihuddinge.blogspot.com/
Ett par frågor efter att ha sett på era bilder (väldigt bra med så mycket bilder att titta på) De där 2 träramarna som håller undan betongen? vad är det till för? är det någon botten i dem eller bara en ram? Edit: efter lite detektivarbete, gissar jag på att det är golvet i duschen och golvbrunnen i tvättrummet.
Sedan såg jag, på en bild, en hel del armeringsjärn, som var bockade som en krocketgrind ungefär vad används dom till?
Mina gissningar är dels för kunna göra fall kring golvbrunnarna i efterhand (om det är så, hur ungefär gör man och ska betongen torka helt först?
Ska försöka fixa grunden själv så det är därför jag frågar i detalj
Kul att du uppskattar våra bilder. Du har helt rätt vad gäller träramarna. Det är ingen botten på dem utan det är bara ramar som är placerade över avloppen för att man sen när man skall göra fallet slipper flytspackla upp hela golvet för att få fall. Så innanför ramarna är det ett par cm mindre betong.
Vad gäller armeringen så är den i plattan för att stärka plattan, enligt experten (Dannes bror)
Vad gäller armeringen så är den i plattan för att stärka plattan, enligt experten (Dannes bror)
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Tack för svaret
, jag tänkte ha kakel även i övriga rum, och med den här metoden, så behöver jag inte spackla upp golvet så mycket i våtrummen, det hade ju inte varit så kul att få så mycket högre golv i våtrummen än i angränsande rum.
Jag har funderat på lösningen på detta, och som ni har gjort, har verkat vara enklaste metoden hittills.
Jag antar att golvvärmeslangarna även går in, innanför ramarna?
Jag har funderat på lösningen på detta, och som ni har gjort, har verkat vara enklaste metoden hittills.
Jag antar att golvvärmeslangarna även går in, innanför ramarna?
Klicka här för att svara