10 733 läst ·
12 svar
11k läst
12 svar
Älvsbyhus?
Du får gärna skicka bilder till mig, vårat torgrim kommer nästa vecka... så jag vet vad jag har att vänta migMartino skrev:Hej, vi har byggt flera hus bla. Älvsbyhus. SE UPP MED DESSA SKOJARE.
Visst det ser billigt ut med ett färdigt hus från dessa. LÄS dock kontraktet noga. BLA. kan deras grundentreprenörer använda så mycket massor som de anser att de behöver..
Detta innebar i vårt fall att de tog hem massor som inte gick åt och som vi inte kunde använda till något annat.
NU SKA DE SKICKA OSS TILL FOGDEN..för att vi inte vill betala för deras fel..
Skojaren de använde till grundentreprenaden (de lilla som ingår till standard grund) hette Sture Hallgren och var från Trollhättan och Säljaren som sålde på oss denna entreprenad heter Berndt Hellberg från Skövde.
Akta ER för att inte göra ÄLVSBYHUS kvitt enl deras vilkor. Då kan det sluta med betalningsföreläggande hos kronofogden direkt utan diskussion.
Jag har bilder på ALLT under byggtiden, meddela gärna ert intresse till mig så ska ni få se på bilder som får er att tappa hakan. Tex. Montörer som skitit ""PÅ"" vår nya toalett och använt vår fina nya spis som vi dessutom fick betala dyrt för. Deras kalsonger och sockar hängde kvar i torkskåpet när vi skulle flytta in. Under skyddspappen i badrummet flöt det urin och lera eftersom de inte kan använda toaletten som andra människor och detta fick vi själva städa upp. Älvsbyhus hävdar bestämt att inflyttningsstäd ingår inte i detta fall och de bara grovstädar...Jösses, jag kan fortsätta hur länge som helst.
Måste sluta nu, jag har fler forum att berätta om detta på..
Vad Älvsbyhus inte vet är att jag ska göra det till mitt uppdrag i livet att upplysa förstagångsbyggare för dessa BLUFFARE.
//Martino
Vet du vilket bygglag ni hade?
monky
Martino skrev:Hej, vi har byggt flera hus bla. Älvsbyhus. SE UPP MED DESSA SKOJARE.
Visst det ser billigt ut med ett färdigt hus från dessa. LÄS dock kontraktet noga. BLA. kan deras grundentreprenörer använda så mycket massor som de anser att de behöver..
Detta innebar i vårt fall att de tog hem massor som inte gick åt och som vi inte kunde använda till något annat.
NU SKA DE SKICKA OSS TILL FOGDEN..för att vi inte vill betala för deras fel..
Skojaren de använde till grundentreprenaden (de lilla som ingår till standard grund) hette Sture Hallgren och var från Trollhättan och Säljaren som sålde på oss denna entreprenad heter Berndt Hellberg från Skövde.
Akta ER för att inte göra ÄLVSBYHUS kvitt enl deras vilkor. Då kan det sluta med betalningsföreläggande hos kronofogden direkt utan diskussion.
Jag har bilder på ALLT under byggtiden, meddela gärna ert intresse till mig så ska ni få se på bilder som får er att tappa hakan. Tex. Montörer som skitit ""PÅ"" vår nya toalett och använt vår fina nya spis som vi dessutom fick betala dyrt för. Deras kalsonger och sockar hängde kvar i torkskåpet när vi skulle flytta in. Under skyddspappen i badrummet flöt det urin och lera eftersom de inte kan använda toaletten som andra människor och detta fick vi själva städa upp. Älvsbyhus hävdar bestämt att inflyttningsstäd ingår inte i detta fall och de bara grovstädar...Jösses, jag kan fortsätta hur länge som helst.
Måste sluta nu, jag har fler forum att berätta om detta på..
Vad Älvsbyhus inte vet är att jag ska göra det till mitt uppdrag i livet att upplysa förstagångsbyggare för dessa BLUFFARE.
//Martino
Hej!
Hur många hus har du byggt och vilka är tillverkarna av dessa hus?
Hur såg ditt avtal med markentreprenören ut?
Var du med under byggets gång?
Kan inte tänka mig att några montörer skulle uppföra sig så om de vill ha några uppdrag i fortsättningen.
Det gäller även att läsa alla avtal man skriver med sina leverantörer så att inga missförstånd sker, står det i avtalet att man ska betala si och så mycket vid ett visst tillfälle och man har skrivit på utan att ifrågasätta, får man vara så god att betala.
Vill bar säga att vi har haft samma säljare och samma grundsättare och tycker att det fungerat alldeles utmärkt. Kan faktiskt bara säga possitivt om dem, vi gjorde markarbeterna själva och har bott i vårt hus i 1,5 år och är helnöjd!!!!!
noamoore skrev:
Du behöver nog inte oroa dig så jättemycke..visst det finns alltid någon som råkar illa ut men här finns jättemånga på dettta forum som är jättenöjda med Ä-hus lyssna inte på en.
Vi gjorde våra markarbeten själva och allt har flutit på jättebra, jag har dock hört att säljaren kan salta markentreprenaden rejält.....vissa har fått betala 250000:- för något som man kunde gjort själv för ca 90000:- det är ju för j***igt. Men det är säljaren som tar in egna entreprenörer inget som Ä-hus står för.....DET ska man va noga med så man inte sponsrar säljaren privatekonomi för mycket
Om jag fattat rätt så ingår grunden och arbetena kring det närman köper ett Älvsbyhus. Vad är det man måste göra själv då? Är det arbetet fram tills dom kan sätta grunden som man själv får stå för?
Ja då är det ju lugna puckar, har nästintill egen grävmaskin ;DSå ni i Östergötland som vill ha billigt förarbete med grävning och uppsingling till grund hör av erKosmos skrev:
Klicka här för att svara