Hej!

Jag undrar om någon har erfarenhet av Älvsbyhus? Fördelar? Nackdelar? :)
 
Mitt tips är att du söker på det i sökfunktionen (även om den e helt kass...) :) Det finns miljoner trådar å inlägg om ä-hus här!

MVH Jim
 
Du kan åxå gå till forumet på http://www.alvsbyhus.forum24.se
Där finns en massa Älvsbyägare. Är inte världens fart på svaren där, men dom vet vad dom pratar om och många har fina hemsidor att kika på..
 
Oj, Oj. Det lät ju inte upplyftande alls
 
Martino skrev:
Hej, vi har byggt flera hus bla. Älvsbyhus. SE UPP MED DESSA SKOJARE.
Visst det ser billigt ut med ett färdigt hus från dessa. LÄS dock kontraktet noga. BLA. kan deras grundentreprenörer använda så mycket massor som de anser att de behöver..
Detta innebar i vårt fall att de tog hem massor som inte gick åt och som vi inte kunde använda till något annat.
NU SKA DE SKICKA OSS TILL FOGDEN..för att vi inte vill betala för deras fel..

Skojaren de använde till grundentreprenaden (de lilla som ingår till standard grund) hette Sture Hallgren och var från Trollhättan och Säljaren som sålde på oss denna entreprenad heter Berndt Hellberg från Skövde.

Akta ER för att inte göra ÄLVSBYHUS kvitt enl deras vilkor. Då kan det sluta med betalningsföreläggande hos kronofogden direkt utan diskussion.

Jag har bilder på ALLT under byggtiden, meddela gärna ert intresse till mig så ska ni få se på bilder som får er att tappa hakan. Tex. Montörer som skitit ""PÅ"" vår nya toalett och använt vår fina nya spis som vi dessutom fick betala dyrt för. Deras kalsonger och sockar hängde kvar i torkskåpet när vi skulle flytta in. Under skyddspappen i badrummet flöt det urin och lera eftersom de inte kan använda toaletten som andra människor och detta fick vi själva städa upp. Älvsbyhus hävdar bestämt att inflyttningsstäd ingår inte i detta fall och de bara grovstädar...Jösses, jag kan fortsätta hur länge som helst.
Måste sluta nu, jag har fler forum att berätta om detta på..

Vad Älvsbyhus inte vet är att jag ska göra det till mitt uppdrag i livet att upplysa förstagångsbyggare för dessa BLUFFARE.

//Martino
Du får gärna skicka bilder till mig, vårat torgrim kommer nästa vecka... så jag vet vad jag har att vänta mig :o
Vet du vilket bygglag ni hade?
monky
 
Martino du får gärna skicka liet bilder på det till mig... Har precis beställt vårt Höner, blev lite orolig...
jenny.hinterlach@hotmail.com
Tack på förhand
 
Martino skrev:
Hej, vi har byggt flera hus bla. Älvsbyhus. SE UPP MED DESSA SKOJARE.
Visst det ser billigt ut med ett färdigt hus från dessa. LÄS dock kontraktet noga. BLA. kan deras grundentreprenörer använda så mycket massor som de anser att de behöver..
Detta innebar i vårt fall att de tog hem massor som inte gick åt och som vi inte kunde använda till något annat.
NU SKA DE SKICKA OSS TILL FOGDEN..för att vi inte vill betala för deras fel..

Skojaren de använde till grundentreprenaden (de lilla som ingår till standard grund) hette Sture Hallgren och var från Trollhättan och Säljaren som sålde på oss denna entreprenad heter Berndt Hellberg från Skövde.

Akta ER för att inte göra ÄLVSBYHUS kvitt enl deras vilkor. Då kan det sluta med betalningsföreläggande hos kronofogden direkt utan diskussion.

Jag har bilder på ALLT under byggtiden, meddela gärna ert intresse till mig så ska ni få se på bilder som får er att tappa hakan. Tex. Montörer som skitit ""PÅ"" vår nya toalett och använt vår fina nya spis som vi dessutom fick betala dyrt för. Deras kalsonger och sockar hängde kvar i torkskåpet när vi skulle flytta in. Under skyddspappen i badrummet flöt det urin och lera eftersom de inte kan använda toaletten som andra människor och detta fick vi själva städa upp. Älvsbyhus hävdar bestämt att inflyttningsstäd ingår inte i detta fall och de bara grovstädar...Jösses, jag kan fortsätta hur länge som helst.
Måste sluta nu, jag har fler forum att berätta om detta på..

Vad Älvsbyhus inte vet är att jag ska göra det till mitt uppdrag i livet att upplysa förstagångsbyggare för dessa BLUFFARE.

//Martino

Hej!
Hur många hus har du byggt och vilka är tillverkarna av dessa hus?
Hur såg ditt avtal med markentreprenören ut?
Var du med under byggets gång?
Kan inte tänka mig att några montörer skulle uppföra sig så om de vill ha några uppdrag i fortsättningen.
Det gäller även att läsa alla avtal man skriver med sina leverantörer så att inga missförstånd sker, står det i avtalet att man ska betala si och så mycket vid ett visst tillfälle och man har skrivit på utan att ifrågasätta, får man vara så god att betala.
 
Vill bar säga att vi har haft samma säljare och samma grundsättare och tycker att det fungerat alldeles utmärkt. Kan faktiskt bara säga possitivt om dem, vi gjorde markarbeterna själva och har bott i vårt hus i 1,5 år och är helnöjd!!!!!
 
noamoore skrev:
Oj, Oj. Det lät ju inte upplyftande alls

Du behöver nog inte oroa dig så jättemycke..visst det finns alltid någon som råkar illa ut men här finns jättemånga på dettta forum som är jättenöjda med Ä-hus lyssna inte på en.

Vi gjorde våra markarbeten själva och allt har flutit på jättebra, jag har dock hört att säljaren kan salta markentreprenaden rejält.....vissa har fått betala 250000:- för något som man kunde gjort själv för ca 90000:- det är ju för j***igt. Men det är säljaren som tar in egna entreprenörer inget som Ä-hus står för.....DET ska man va noga med så man inte sponsrar säljaren privatekonomi för mycket ;)
 
Om jag fattat rätt så ingår grunden och arbetena kring det närman köper ett Älvsbyhus. Vad är det man måste göra själv då? Är det arbetet fram tills dom kan sätta grunden som man själv får stå för?
 
Ja ungefär så förberedelserna innan grunden, avschaktning, dra in vatten och avlopp till anvisade platser fylla upp helst med makadam till anvisad höjd m.m

Kristoffer
 
Kosmos skrev:
Ja ungefär så förberedelserna innan grunden, avschaktning, dra in vatten och avlopp till anvisade platser fylla upp helst med makadam till anvisad höjd m.m

Kristoffer
Ja då är det ju lugna puckar, har nästintill egen grävmaskin ;DSå ni i Östergötland som vill ha billigt förarbete med grävning och uppsingling till grund hör av er ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.