Om jag har dold vattendragning till tvättmaskin som kommer ut via en vattette kopplingsbricka
Hur kopplar jag detta till både tvättmaskin och till en vattenutkastare som kommer in genom väggen bredvid kopplingsbrickan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur kopplar jag detta till både tvättmaskin och till en vattenutkastare som kommer in genom väggen bredvid kopplingsbrickan
Logga in
Skapa konto
Det är inte monterat än så kan sätta det hur som helst. Kan kopparröret från vattenutkastaren gå in i en väggbricka tillsammans med vattnet från en pex ifrån fördelarskåpet?Krilleman skrev:
Logga in
Skapa konto
Sen kopplas en fördelare på brickan
Logga in
Skapa konto
Röd inkommande ifrån fördelarskåpet, gul ut till vattenutkastare och blå vidare till tvättmaskin?
Nej, du måste använda ändstycket på vattenutkastaren.M Martin Lj skrev:
VUK-skåp kanske är ett alternativ?
Exempelvis detta från LK:
https://www.lksystems.se/sv/produkt.../kopplingsskap/lk-kopplingsskap-vuk-77746965/
Logga in
Skapa konto
Har du tänkt sätta vattenutkastaren direkt i väggbriskan och fördelaren direkt på vattenutkastarens rör?M Martin Lj skrev:
Det går INTE, vinkelkopplingen som medföljer vattenutkastaren måste användas eftersom den innehåller ventilsätet.
Eller har du tänkt dra en bit rör-i-rör från dubbelväggbrickan & fördelaren till en enkelväggbricka och sedan rör/kopplingar från enkelväggbrickan till vattenutkastaren?
Ja det var så jag tänkte. Bra att veta att det inte går. Kan någon ge exempel på hur vattenutkastaren kan kopplas in utan ett inbyggt skåp?Demmpa skrev:
Har du tänkt sätta vattenutkastaren direkt i väggbriskan och fördelaren direkt på vattenutkastarens rör?
Det går INTE, vinkelkopplingen som medföljer vattenutkastaren måste användas eftersom den innehåller ventilsätet.
Eller har du tänkt dra en bit rör-i-rör från dubbelväggbrickan & fördelaren till en enkelväggbricka och sedan rör/kopplingar från enkelväggbrickan till vattenutkastaren?
Bästa svaret
Inkommande kallvatten via Vatette enkelväggbricka, på den en Vatette trevägsventil, rörstump mellan trevägsventilen och vattenutkastarens anslutning.
Men nackdelen med vattenutkastaren direkt genom tätskiktet är att det då inte går att byta vattenutkastaren utan att förstöra tätskiktet.
Men nackdelen med vattenutkastaren direkt genom tätskiktet är att det då inte går att byta vattenutkastaren utan att förstöra tätskiktet.
Klicka här för att svara