F Fjonken skrev:
Det är ju bara att byta. Vad är det för storlek? 20x40?
Ja 25x40 men det blir inte exakt samma vita färg olika bränningar och årgång. Inte vad önskar mig

Den ofrivillige klåparen skrev:
Vad är det för tomtenisse som varit på besök egentligen? Hur hittade ni hen?
Bokas genom firman vi köpte av han är inte välkommen igen

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om du inte vill ersätta kaklet och din fråga om vad man kan begära så säger jag 1000 kr.

Detta då förutsatt att hantverkaren inte sagt något om att det är klistrat eller att det skulle vara något problem.....

Nån har ju kämpat en stund med att få bort det så där hade de behövt prata med dig först och förklarat risken.
Ersättning vad menar du jag vill ha ett badrum i samma standard som det var innan. Antar du menar minst 10000 ev behöver en hel vägg kaklas om.

Om du inte vill ersätta kaklet och din fråga om vad man kan begära så säger jag 1000 kr.

Detta då förutsatt att hantverkaren inte sagt något om att det är klistrat eller att det skulle vara något problem.....

Nån har ju kämpat en stund med att få bort det så där hade de behövt prata med dig först och förklarat risken.
Kakel måste finnas man kan ju inte at hål i väggen

M MiaSthlm skrev:
Ja 25x40 men det blir inte exakt samma vita färg olika bränningar och årgång. Inte vad önskar migs
M MiaSthlm skrev:
Ja 25x40 men det blir inte exakt samma vita färg olika bränningar och årgång. Inte vad önskar mig
Tror dock inte att du kommer se ngn skillnad när allt är nytt och färdigt. Några pengar är nog svårt att få när hf satt limmat, inget som den som monterade bort det kunde veta

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Och inte vi heller! Men han behövde inte ska så mycket om han haft rätt vertyg

Bästa svaret

Det där är ju bara löjligt, så kan det inte få se ut. Den som försvarar det där är ju bara ute efter att skapa diskussion. Man kollar hur det sitter fast, sen hämtar man rätt verktyg för jobbet om man inte har det med sig. Det där ser ju ut som nån som påbörjat en rivning av väggen..

• Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
M MiaSthlm skrev:
Ersättning vad menar du jag vill ha ett badrum i samma standard som det var innan. Antar du menar minst 10000 ev behöver en hel vägg kaklas om.
Glöm inte uppdatera tråden när du fått väggen omkaklad eller 10000 kr så du kan skriva och berömma firman 👍

• Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Glöm inte uppdatera tråden när du fått väggen omkaklad eller 10000 kr så du kan skriva och berömma firman 👍
😀

Kramla
M MiaSthlm skrev:
Vilket fabrikat, årgång och bränning har du på det som sitter där nu?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Om någon undrar hur det gått så kom en proffsig firma och fixade kaklet och det omgående. Kakelkillen kunde också montera lådorna rätt i kommoden som kille nr 1 inte gjort.
Men idag 11 dec har vi inte fått kommod nr 2 monterad ej heller elektriker för att kopplat in spegel med belysning. Vi köpte montering via Bauhaus i samband med inköp. Gissa hur många gånger vi har kontaktat Bauhaus. Senast var utlovat att firman skulle kontakta oss i tisdags, och idag är det to !! Nu har vi varit utan fungerande badrum sedan 8 november.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.