P
H Husbyggare1000 skrev:
Tack har kollat den filmen. Blir inte klokare för det. Man ser inte vilket håll av verktyget som används när.
Om du har en karmskruv lös så kan du kolla på hur det funkar med verktyget och skruven, då kommer du haja hur du ska göra

Mulvaden skrev:
Om du har en karmskruv lös så kan du kolla på hur det funkar med verktyget och skruven, då kommer du haja hur du ska göra
Tack för svar.
Ja nu har jag inte det… de sitter i karmen. Inte lätt detta….. tror jag har en skruv lös…

Du nyttjar änden med den kantiga insidan först för att skruva i bägge delarna av karmskruven. Därefter använder du den med en rund insida vilket göra ett skruven väggen är stilla och du endast skruvar karmskruven.
När du skruvar ut karmskruven mot dig drar du karmen mot väggen, där kan det lätt bli en tankevurpa.

Hänger du med?

• Gilla
Husbyggare1000
  • Laddar…

Bästa svaret

T
H Husbyggare1000 skrev:
Tack har kollat den filmen. Blir inte klokare för det. Man ser inte vilket håll av verktyget som används när.
Kan tycka att verktyget är ganska självtalande vilken ände som gör vad.
Ena änden greppar både skruv och hylsa för montage, den andra med rund insida greppar enbart hylsan för justering.
Om skruven snurrar även med den runda innerdelen så har du troligen borrat för stort hål för skruven så den inte har greppat i trät och därför snurrar med av friktionen i verktyget.

• Gilla
Husbyggare1000
  • Laddar…
Den änden med stora hålet är för justering.

• Gilla
Husbyggare1000
  • Laddar…
Som jag skrev tidigare. Den delen med runt hål greppar hylsa men INTE skruven. Hur skulle det motsatta gå till?

Stefan N Stefan N skrev:
Den änden med stora hålet är för justering.
Ok tack. Ska testa. Nu fattar jag att det är den stora hylsan som ska justeras. Inte skruven.

D Daniel 109 skrev:
Som jag skrev tidigare. Den delen med runt hål greppar hylsa men INTE skruven. Hur skulle det motsatta gå till?
Jag som inte fattar hur det funkar. Men nu förstår jag att det är själva hylsan som ska justeras inte skruven i sig.

• Gilla
stugfar
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.