Hittade en gammal maskin i min farsas gömmor, det inte vad detta kan vara, någon som känner till vad det är?
Oj, vad jag har letat, har sökt på Modern Dekoration Stockholm men inte hittat något. Nu blev man ju sugen på att renovera upp denna. Supertack för att du hittade vad detta var för maskin!
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
K9?
Fan vad cool maskin! Fattar dock inte riktigt hur han styr med den, ser ju han rattar på hjulet där vid klingan när han ska svänga 90 grader men när det bara ska småsvängas lite ser det ut som att backa med släp, är det motstånd i sågningen o knuff o rotation i rätt riktning som gör att den svänger?mrVoodoo skrev:
Hursomhelst så styr den minst lika bra som min 80 år modernare black & decker sticksåg.
Det verkar väl fungera lite som ett, hm, länkhjul är väl en bra liknelse kanske, det följer efter och rätt sig efter riktningen du trycker i, vad jag kan se iaf, har aldrig använt en.Ola C skrev:
Fan vad cool maskin! Fattar dock inte riktigt hur han styr med den, ser ju han rattar på hjulet där vid klingan när han ska svänga 90 grader men när det bara ska småsvängas lite ser det ut som att backa med släp, är det motstånd i sågningen o knuff o rotation i rätt riktning som gör att den svänger?
Hursomhelst så styr den ungefär lika bra som min 80 år modernare black & decker.![]()
Om vi håller oss till släp så är det väl mer som att kniven är stödhjulet på släpet och du håller i flaket/hjulen och styr runt/flyttar släpet.
Gissningsvis blir den väldigt svårstyrd om man har alldeles för tunt/vekt material.
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Kom till mig och testa minOla C skrev:
Fan vad cool maskin! Fattar dock inte riktigt hur han styr med den, ser ju han rattar på hjulet där vid klingan när han ska svänga 90 grader men när det bara ska småsvängas lite ser det ut som att backa med släp, är det motstånd i sågningen o knuff o rotation i rätt riktning som gör att den svänger?
Hursomhelst så styr den minst lika bra som min 80 år modernare black & decker sticksåg.![]()
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg