Hej!
Har äntligen hittat vårt drömhus. Det vi vet är att det finns "Mikrobiell påväxt på underlagstaket, några förhöjda fuktvärden kunde inte uppmätas.
Man rekommenderar att förbättra husets ventilation samt minska fukttillförsel inifrån bostad.
1 plan med källare. Ingen fukt uppmätt i våtutrymme.Något förhöjt i källare. Behöver lite koll på vad det kommer kosta att fixa detta. 30 år gammal dränering. Ingen brådska med dränering enligt besiktningsman.
Någon som kan tipsa?!
hur orolig ska man vara för vinden?
Har äntligen hittat vårt drömhus. Det vi vet är att det finns "Mikrobiell påväxt på underlagstaket, några förhöjda fuktvärden kunde inte uppmätas.
Man rekommenderar att förbättra husets ventilation samt minska fukttillförsel inifrån bostad.
1 plan med källare. Ingen fukt uppmätt i våtutrymme.Något förhöjt i källare. Behöver lite koll på vad det kommer kosta att fixa detta. 30 år gammal dränering. Ingen brådska med dränering enligt besiktningsman.
Någon som kan tipsa?!
hur orolig ska man vara för vinden?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Grattis till hus! Hur gammalt är huset? Antar att taket är original. Finns murstock och ventilation på vinden?
S Småbrukaren skrev:
hehe, förhoppningsvis blir det våratS Småbrukaren skrev:
Klicka här för att svara

