2 587 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
2 glas kopplat Källarfönster - Tätningslist eller inte?
Hej,
Håller på att renovera upp gamla 70 tals kopplade 2 glas fönster och har nu kommit till källarfönstrena.
Dessa är små 9x5 fönster och blev förvånad att ingen av dessa har tätningslister?
Alla fönster på övervåningen har detta men inget källarfönster har det, Finns det en anlening till detta eller ska jag även montera dit tätningslister?
Håller på att renovera upp gamla 70 tals kopplade 2 glas fönster och har nu kommit till källarfönstrena.
Dessa är små 9x5 fönster och blev förvånad att ingen av dessa har tätningslister?
Alla fönster på övervåningen har detta men inget källarfönster har det, Finns det en anlening till detta eller ska jag även montera dit tätningslister?
Produkter som diskuteras: "Tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Bara för tydlighetens skull. Menar du mellan båge och karm eller mellan ytter- och innerbåge? Mellan båge och karm är mitt bud att du absolut skall ha tätningslister. Mellan ytter- och innerbåge är det lite upp till diskussion. Det ökar risken för kondens mellan rutorna men det kan ofta fungera bra ändå.
borde inte friskluftventilerna sköta detta? (sitter ventiler i varje rum i källaren förutom badrum)T tergo skrev:
Mellan båge och karm är det jag menar i detta fallet.A Avemo skrev:Bara för tydlighetens skull. Menar du mellan båge och karm eller mellan ytter- och innerbåge? Mellan båge och karm är mitt bud att du absolut skall ha tätningslister. Mellan ytter- och innerbåge är det lite upp till diskussion. Det ökar risken för kondens mellan rutorna men det kan ofta fungera bra ändå.
känns konstigt att det inte har suttit något där tidigare? inga spår av limrester, missfärgningar eller häftstift
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden