Hur 17-singen ska jag måla ledstängerna så färgen håller?
Vi hoppar över förklaringar om att jag måste grunda ordentligt med grundfärg eller V-slip, samt färdigstyrka med minst två lager snickerifärg.
Ledstängerna var målade (snarare - hade varit) när jag köpte huset för 30 år sedan, men den mesta färgen var redan avskavd. Jag tog bort allt, slipade och lade endast på vit lasyr (tror jag det var) enligt den tidens mode.
SÅ:
Vad ska jag använda för färg som tål mycket nötning?
Vad ska jag göra förutom rengöring, grundmålning, färglager ett och färglager två?

Jag springer inte på lätta ben uppåner i trappan längre, utan snarare ett krampaktigt tag för att dra mig upp och lika krampaktigt för att inte drösa nedför (för det gör ont).
Sliten träledstång med synliga ådringar och bortsliten färg monterad på vita metallfästen mot en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Simonstina Simonstina skrev:
Hur 17-singen ska jag måla ledstängerna så färgen håller?
Vi hoppar över förklaringar om att jag måste grunda ordentligt med grundfärg eller V-slip, samt färdigstyrka med minst två lager snickerifärg.
Ledstängerna var målade (snarare - hade varit) när jag köpte huset för 30 år sedan, men den mesta färgen var redan avskavd. Jag tog bort allt, slipade och lade endast på vit lasyr (tror jag det var) enligt den tidens mode.
SÅ:
Vad ska jag använda för färg som tål mycket nötning?
Vad ska jag göra förutom rengöring, grundmålning, färglager ett och färglager två?

Jag springer inte på lätta ben uppåner i trappan längre, utan snarare ett krampaktigt tag för att dra mig upp och lika krampaktigt för att inte drösa nedför (för det gör ont).
[bild]
Ledstänger brukar vara fernissade. Dagens akrylfärger är tyvärr inte lika tåliga som gårdagens oljefärger. Linoljefärger slits ju också med tiden. Något tvåkomponent kanske håller?

• Gilla
Simonstina
  • Laddar…

Bästa svaret

Golvlack Bona traffic hd

• Gilla
Simonstina
  • Laddar…
nino nino skrev:
Golvlack Bona traffic hd
Såklart! Golvfärg måste ju vara det mest hållbara!

Tack för tipset!

• Gilla
nino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.