Byggahus.se
T
K kniv skrev:
Råkade köpa en grej som inte skickades av Amazon, fick vänta i evigheter men kom fram till slut ändå. Men lärdomen är verkligen att dubbelkolla så att det skickas från Amazon annars får det va!
Dubbelkolla? Står ju klart och tydligt vem det skickas av. Bästa är när Amazon själva har produkten i sitt egna lager då får man det levererat blixtsnabbt.

Blir intressant och se hur bra erbjudanden det blir på Prime-dagarna 12-13 Juli.
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Dubbelkolla? Står ju klart och tydligt vem det skickas av.
Var ser man det?
 
E-handelsplattforms köpknappar, säker transaktionsikon och information om försäljning och frakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
T230 och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
[bild]
Tack, klarare kan det inte bli! (y)
 
Väljer också nästan alltid att beställa det som finns på Amazons lager. Men undantag finns förstås. Skulle beställa en massa kullager. Då var priserna för de som fanns på lager hos Amazon bra mycket dyrare än ett tyskt bolag. Jämförde även att köpa från tyska Amazon eller direkt från det tyska bolaget, men köp från tyska bolaget via amazon.se var billigast. Även köpt endel saker som är svåra att få tag på från både engelska bolag och tyska via Amazon.se. Då handlar det alltså om saker som Amazon inte överhuvudtaget lagerför i egna lager. Grejer från Kinesiska bolag brukar dock både ta tid och vara dyra. För sådant brukar AliExpress eller i vissa fall Banggood vara billigast och bäst när jag jämfört.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Är det värt att bli prime kund nu 12-13, npgon som vet vilka erbjudanden som kommer?
 
  • Gilla
T230
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Är det värt att bli prime kund nu 12-13, npgon som vet vilka erbjudanden som kommer?
Finns väl "prova på" erbjudande vad gäller prime?

Vad jag kunnat läsa på är det framför allt amazons egna grejer som brukar ha riktigt bra priser, men man vet ju aldrig.
 
Den nyligen avslutade Prime-kampanjen fick även mig att testa att ansluta mig, men funderar på vad ett medlemskap tillför om man inte är intresserad av videoutbudet eller gaming, och i normalfallet lägger order över 229 kr kanske 2-4 gånger i månaden?
Ger det bättre priser? Tycker det blev svårare att jämföra efter anslutningen..
Är det snabbare leverans? Upplever inte det spontant, än så länge.
Kan man vänta mer än en årlig kampanj?
 
Tar en fråga till, när jag ändå är igång..

Numera får jag Amazon leveranser med både Postnord (10%) och Bring (90%).
Med Prime är det ju fri hemleverans, men hur fungerar det för er andra i praktiken?
Lägger de mindre paket i brevådan? Krav på kvittering?
Större paket?
Någon som skaffat paketbrevlåda?
 
T
GoForIt GoForIt skrev:
Tar en fråga till, när jag ändå är igång..

Numera får jag Amazon leveranser med både Postnord (10%) och Bring (90%).
Med Prime är det ju fri hemleverans, men hur fungerar det för er andra i praktiken?
Lägger de mindre paket i brevådan? Krav på kvittering?
Större paket?
Någon som skaffat paketbrevlåda?
Jag får 95% av hemleveranserna med Airmee, de lägger paketen utanför ytterdörren (för att jag valt det). Resten kommer med Bring, de brukar ringa på.
 
M
Har väl ungefär samma funderingar 69kr i månaden blir en hel del på ett år och är det bara fri leverans under 229:- man får så kan man ju lägga pengarna på fler saker så man får fraktfritt istället :)

sedan så verkar det gå att få provmånad flera gånger jag har fått det minst två ggr på den tyska siten.
 
T
Hur bär ni er åt för att behöva betala frakt? Det var längse sedan jag gjorde. T ex beställde jag en grej för 25 spänn häromdagen, levererades till dörren idag. Fraktfritt.
 
T tanaris skrev:
Jag får 95% av hemleveranserna med Airmee, de lägger paketen utanför ytterdörren (för att jag valt det). Resten kommer med Bring, de brukar ringa på.
Aldrig fått något med Airmee (faktiskt aldrig hört talas om dem..).
Hur gör Bring när du inte är hemma?
 
T
GoForIt GoForIt skrev:
Aldrig fått något med Airmee (faktiskt aldrig hört talas om dem..).
Hur gör Bring när du inte är hemma?
Bring skickar ett SMS med en länk där jag kan välja en dag jag är hemma, så jag vet inte :)
 
Går det att välja fraktbolag med Amazon?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.