Hej!
Vi kikar på larm till vårt sommarhus. Vad ska man välja? Vad har ni andra satt in? i permanenthuset har vi Verisure, men i sommarhuset hade jag hellre haft någonting jag kan installera själv, nödvändigtvis inte uppkopplat till larmcentral, men jag vill kunna titta på huset själv via min mobil.
Tar tacksamt emot era erfarenheter!
Mvh Hedvig

Bästa svaret

Åsa Lund
Vi har en Tapo kamera monterad på Torpet. Har inget larm, vi får avisering till telefonen om kameran detekterar nåt.

• Gilla
HeddanL
  • Laddar…
H HeddanL skrev:
Hej!
Vi kikar på larm till vårt sommarhus. Vad ska man välja? Vad har ni andra satt in? i permanenthuset har vi Verisure, men i sommarhuset hade jag hellre haft någonting jag kan installera själv, nödvändigtvis inte uppkopplat till larmcentral, men jag vill kunna titta på huset själv via min mobil.
Tar tacksamt emot era erfarenheter!
Mvh Hedvig
Vi köpte nyligen Arlo som Elgiganten hade för bra pris. Nackdel är att många bra inställningar bara går att få om man prenumererar på en tjänst. Naturligtvis. Men jag antar att de flesta kameratillverkare tillämpar det så att de tjänar mer pengar. En stor nackdel är att de larmar på djur och jag har inte hittat om man kan stänga av det vare sig i basic eller tilläggstjänster. Det är ju ofta en hel del djur som rör sig runt vårt hus. Så man får ganska mycket larm.

Vi har inte använt kamerorna sålänge än men de är med batteri vilket är ett plus för oss. De har magnet fästen vilket gör det enklare att plocka ner och ladda. Tycker att bilden är bra. Man kan på vår modell PRO 3 spara klipp på sd kort så där är vi inte i behov av någon tjänst.

• Gilla
scanmar
  • Laddar…
Vi valde Arlo, har redan upptäckt både djur och obehöriga. Tycker det är lite märkligt att folk inte kan respektera andra mark/tomt/saker. Framförallt när vi är halvvägs ut i skogen. Kommer inte sätta upp larm, IOM det är landet, så risker med fellarm skulle nog reta grannar galna. Men lite mera belysning som tänder upp blir nog nästa steg till hösten.

• Gilla
HeddanL och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Nästan jobbigare att ställa in sensorn på lampan än att ställa in riktning och känslighet på kameran :rofl:
Så var det i vårt fall åtminstone

• Gilla
HeddanL
  • Laddar…
Kamerorna är väldigt smidiga håller jag med om. Klart underhållande också, inser hur mycket djur som strövar runt på vår tomt :surprised:
Sen hur stor nyfikenheten är, det är ett väldigt intresse när vi inte är där. :thinking:

• Gilla
HeddanL
  • Laddar…
S SusanneG skrev:
Vi köpte nyligen Arlo som Elgiganten hade för bra pris. Nackdel är att många bra inställningar bara går att få om man prenumererar på en tjänst. Naturligtvis. Men jag antar att de flesta kameratillverkare tillämpar det så att de tjänar mer pengar. En stor nackdel är att de larmar på djur och jag har inte hittat om man kan stänga av det vare sig i basic eller tilläggstjänster. Det är ju ofta en hel del djur som rör sig runt vårt hus. Så man får ganska mycket larm.

Vi har inte använt kamerorna sålänge än men de är med batteri vilket är ett plus för oss. De har magnet fästen vilket gör det enklare att plocka ner och ladda. Tycker att bilden är bra. Man kan på vår modell PRO 3 spara klipp på sd kort så där är vi inte i behov av någon tjänst.
Nu kanske du har hittat det själv? Men det går att stänga av att inte få notiser för exempelvis djur (förutsatt att du har en prenumerationstjänst). Jag har inställt på att bara ge notis när de upptäcker en person. Kamerorna spelar fortfarande in när djur eller fordon kommer, men jag slipper få notiser om det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.