Lite svårt att beskriva hur jag menar men ska bygga 3 ”portaler” längs med huset och har hittat detta fäste. Känns lite dyrt men kanske inte finns några alternativ, hur hade ni gjort?

Enda alternativ jag kan komma på är en stolpsko rakt ut från väggen alt en rejäl kloss undertill.
Väggfäste för pergola 'Nesling Pergola Kit' monterat på tegelvägg med träbjälke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle denna gå att sätta så den blir hängande istället eller det försämrar hållfastigheten?

Bästa svaret

40kr340084.jpg

• Gilla
olofh
  • Laddar…
En sådan, finns i många storlekar. Metallvinkelbeslag med flera hål för byggprojekt, finns i olika storlekar.
Skapa konto

• Gilla
olofh
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
[bild]

så klart! Haft semester för länge! Stirrade mig helt blind på att den skulle omsluta stolpen

O olofh skrev:
så klart! Haft semester för länge! Stirrade mig helt blind på att den skulle omsluta stolpen
Svår att hitta i 95mm.

V Vante skrev:
Svår att hitta i 95mm.
Borde duga eller?
Skärmbild av en balksko 96x96 mm från Biltema med pris och lagerstatus, fråga om produkten duger för byggprojekt.
Skapa konto

Om montaget blir lika synligt som på din exempelbild hade jag inte satt en vanlig balksko, ser inte vackert ut. Kanske höra med en smed vad det kostar att göra något liknande din bild, håller med om att det var ett saftigt pris

Bernieberg Bernieberg skrev:
Om montaget blir lika synligt som på din exempelbild hade jag inte satt en vanlig balksko, ser inte vackert ut. Kanske höra med en smed vad det kostar att göra något liknande din bild, håller med om att det var ett saftigt pris
regeln ska målas svart så funderar på hur det blir om jag målar balkskon också. Den har ju invändiga ”vingar” så bara kanten som regeln fäster i som kommer synas. Men exempelbilden är nog snyggare ändå, väl det dom som säljer vet och därav priset tyvärr.
Tack för tipset ang smed

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.