Hyfsat prisspann på utbudet kan man tycka ... vad har ni andra för erfarenheter här? Jag har sen tidigare köpt den längst till vänster, men såg nu att den hade 50 mm anslutning, och tyckte vattenlåset/filtret kändes lite osäkert.
Tre olika golvbrunnar med priser; en avlång i rostfritt stål, en Purus Line Premium, och en Unidrain Komplett Paketlösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte en liknande den vänstra inför badrumsrenovering, från Trademax.
Det blev inget med det, både rörmokare och byggare avrådde mig från den och plattsättaren förklarade att den inte var godkänt med något av de vanliga tätskikten i Sverige.
Så det slutade med en Unidrain för femdubbla kostnaden.

Har kört med Unidrain i de två senaste badrummen (y) De har landat på mellan 5-7000kr

Japp, har sett detta också - vi har tätskikt lokalt bara i duschområdet (då vi har oisolerad platta) och att det inte skulle behöva bli så kritiskt, men är väl en felprioritering kanske.

Såg denna lista, lyckades inte hitta den tidigare - tycker ändå det är knepigt att formen skulle ha så stor inverkan som x3 på priset, men ok :).

https://www.sakervatten.se/vvs-produkter/vaggnara-golvbrunnar/latta-konstruktioner

Vill ogärna ha utlopp direkt mot vägg, efter vissa problem jag läst om (minns inte var) letar efter en som man montera typ någon bit från väggen, och göra ett v-format fall istället? typ såhär:

Schematisk illustration av V-format fall för golvränna med märkta komponenter.

Tittar på den nedan från Purus tex, då Unidrain bara verkar ha dirrekt mot vägg. Också kikat på Gerberits lilla lyxavlopp, som skryter med att vara lättast att montera ... känner mig skeptisk efter att ha sett deras montagevideo dock. Vilka erfarenheter har ni?

Golvavlopp med V-format fall och sidoutlopp från Purus, avstånd från väggen, i rostfritt stål.
Skapa konto

Unidrain verkar ju nästan vara lågprismärket (ca 3500.-) här blan premium-avloppen :)?

Gerberit verkar ju erbjuda detta, men frågan är om detta är en komplett produkt eller bara en delmängd, lite otydligt för mig?

https://www.vvsochbad.se/geberit-cleanline-60-overdelgolvranna-30-90-cm-i-rostfritt-staal-888319

Redigerat:

Bästa svaret

Hus tomte
Unidrain har oxå friliggande

• Unidrain grundpaket 5 modell 3004, friliggande lineär duschavlopp med sidoutlopp och vattenlås, visas med fixtur.
    Skapa konto
  • Gilla
KJD
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte skrev:
Unidrain har oxå friliggande
tack, precis vad jag behövde. blev lite lätt överväldiga över förvirrande och oklara utbud, prisbild och lifestyle-reklam på temat golvbrunnar. otippat. tackar och bockar.

En ”friliggande” måste väl monteras med min. avstånd mot vägg? Hemma funkar väggnära Unidrain perfekt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.