Jag har installerat ett Epoq kök från Elgiganten för ca 18 månader sedan. Nu behöver jag lyfta ut ett par lådor för att mecka med lite vattenrör som går bakom. Men det är stört omöjligt att få bort lådorna trots att jag försökt i timtal och följer Epoq-manualen slaviskt! (se bifogad bild). Ingen av lådorna går att få bort med den metod som står i manualen, så det är inte en enskild låda som krånglar!
Jag tycker att jag varit väldigt noga och följt manualen exakt när jag monterat skenor och lådor.
Vad gör jag för fel? Har någon av er andra också haft problem med detta? Missar jag något? Jag vågar inte ta i allt vad jag orkar, för då förstör jag ju skenor/lådor!
Snälla kan någon hjälpa mig?
Jag tycker att jag varit väldigt noga och följt manualen exakt när jag monterat skenor och lådor.
Vad gör jag för fel? Har någon av er andra också haft problem med detta? Missar jag något? Jag vågar inte ta i allt vad jag orkar, för då förstör jag ju skenor/lådor!
Snälla kan någon hjälpa mig?
Jag får det inte att funka, kan inte rubba skenan när lådan är fullt ute. Fattar ingenting...Mazen skrev:
SE BIFOGAD BILD. Är det något som ser felaktigt monterat ut i denna låda eller skenor?
Det finns inget som går att trycka in vad jag ser, bara fasta delar? De stora vita plastgrejerna nära lådfronten verkar ganska orörliga/oböjliga ifall det är dem du menar.Mazen skrev:
Antingen konstruktionen eller manualen är otillräcklig.
Nån som ser ifall det är rätt eller fel monterat?
Redigerat:
Följa manualen menar du? Jo tack, har testat en miljard gånger att lyfta lite i lådan samtidigt som jag drar ut den. Händer absolut ingenting.T tergo skrev:
På skenornas utseende så ser det ut att vara denna modell jag har:
Bästa svaret
Jag har lyckats lösa problemet nu.
Hemligheten var att dra lådan utåt med högre hastighet än vad jag gjort innan. När man drar ut lådan för långsamt så släpper den inte, ÄVEN om man samtidigt drar lådan uppåt med ganska stor kraft.
Hemligheten var att dra lådan utåt med högre hastighet än vad jag gjort innan. När man drar ut lådan för långsamt så släpper den inte, ÄVEN om man samtidigt drar lådan uppåt med ganska stor kraft.
Håller på att montera ett komplett Epoq kök. Vilken dj-a tur att jag såg detta. Hade jag haft en yxa... Ett tag funderade jag på att gå i kloster alternativt självmord. Hur f-n kan man göra en sådan konstruktion? Råkade sätta en hög över en låg. Ett par timmar innan jag började Googla. Ett stort tack.Z Zachtionman skrev:
/Krister
PRISAT VAR DET HÄR! Jag slagits med en låda som jag råkade montera på fel höjd och var tvungen att flytta skenorna. Är inte särskilt våldsam så är nervös när det gäller att ta i med saker som kan gå sönder, men som min far brukar säga - funkar det inte med lite våld, så funkar det oftast med mycket våld.
Jag har haft bekymmer med det också men fått in trixet. Dra ut skenorna nästan hela vägen och lägg på lådan, se till så att skenorna ligger rätt så långt upp som möjligt. Sen tar du bara fingrarna och trycker plastgrejen som sitter längst fram mot lådfronten. Då bör den poppa till. Samma på andra sidan. Att skjuta in lådan för att dom ska fästa som Epoq vill enl anvisningar är helt omöjligt.
T TaiYang skrev: