Filiplindelof Filiplindelof skrev:
Jag har haft bekymmer med det också men fått in trixet. Dra ut skenorna nästan hela vägen och lägg på lådan, se till så att skenorna ligger rätt så långt upp som möjligt. Sen tar du bara fingrarna och trycker plastgrejen som sitter längst fram mot lådfronten. Då bör den poppa till. Samma på andra sidan. Att skjuta in lådan för att dom ska fästa som Epoq vill enl anvisningar är helt omöjligt.
Håller med. Dessutom finns det en risk att man råkar böja en liten plåtbricka om man gör som Epoq skriver och då låser den sedan inte.

R Jesper H skrev:
Jag har lyckats lösa problemet nu.

Hemligheten var att dra lådan utåt med högre hastighet än vad jag gjort innan. När man drar ut lådan för långsamt så släpper den inte, ÄVEN om man samtidigt drar lådan uppåt med ganska stor kraft.
hahahah kung

Wow, tack för hjälpen vi höll på att bli tokiga. Film för er som inte lyckas...

• Gilla
samirdzubur och 16 till
  • Laddar…
Är det här Epoqs egna skena ?
Många andra kökstillverkare använder ju Blüms skenor och gångjärn i kök.

• Gilla
krister.Noname
  • Laddar…
Lillaeriika Lillaeriika skrev:
Wow, tack för hjälpen vi höll på att bli tokiga. Film för er som inte lyckas...

Jag har Epoq
Så där behöver man ju verkligen INTE göra !

knappast Epoqs fel om det går sönder med den där behandlingen

att öppna hela lådans längd i 200 är ju som att be om problem
Det räcker ju att vara lite bestämd dom sista 2 cm
Öppna lådan nästan helt, spara 2cm… och tjoff

• Gilla
kes079 och 1 till
  • Laddar…
Okej, ännu ett tips. Provar det också! Det som är intressant är att det absolut inte går att göra enligt instruktionen iaf. ☺️

Lillaeriika Lillaeriika skrev:
Okej, ännu ett tips. Provar det också! Det som är intressant är att det absolut inte går att göra enligt instruktionen iaf. ☺️

Man ska ju lyfta åxå (inte slita), utan det räcker med ett lättare tryck uppåt ….samtidigt som det tar stopp bakåt…typ

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Grymt! Stor tack!

• Gilla
rådmottagare
  • Laddar…
R Jesper H skrev:
Jag har lyckats lösa problemet nu.

Hemligheten var att dra lådan utåt med högre hastighet än vad jag gjort innan. När man drar ut lådan för långsamt så släpper den inte, ÄVEN om man samtidigt drar lådan uppåt med ganska stor kraft.
Stort tack för hjälpen! (y)

Tänka sig att problemlösningen i denna tråd skulle hjälpa så många frustrerade människor :)
Nu har det gått 3 år sedan jag startade tråden - det är ju helt insane om Epoq ännu har lika kassa instruktioner för lådborttagning som då.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
R Jesper H skrev:
Tänka sig att problemlösningen i denna tråd skulle hjälpa så många frustrerade människor :)
Nu har det gått 3 år sedan jag startade tråden - det är ju helt insane om Epoq ännu har lika kassa instruktioner för lådborttagning som då.
Men här är en till som nu har problem med att få in lådan igen. När man skjutit in den helt låser den inte fast längst in. Den liksom tippar.
Va göra?

Lägg lådan på skenorna. Istället för att sedan föra in lådan drar du istället skenorna utåt under lådan tills de låser fast.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Trodde ett tag att jag skulle slå söder skåpet med släggan för att komma åt rören innanför. Men tack vare den här tråden klarade det sig med en sprucken plastdetalj. TACK FÖR TIPSEN!

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
M morgan.larsson skrev:
Trodde ett tag att jag skulle slå söder skåpet med släggan för att komma åt rören innanför. Men tack vare den här tråden klarade det sig med en sprucken plastdetalj. TACK FÖR TIPSEN!
Man får glädjas åt det lilla! 😊

• Gilla
Udo Hammel
  • Laddar…
R Robert_G skrev:
Epoq är skit! Aldrig mer! Stort tack för den här tråden äntligen fick jag loss ena lådan, bara två kvar..🥵

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.