40 863 läst ·
32 svar
41k läst
32 svar
Epoq kök - Hur f-n lyfter jag bort lådorna!?
Håller med. Dessutom finns det en risk att man råkar böja en liten plåtbricka om man gör som Epoq skriver och då låser den sedan inte.Filiplindelof skrev:
Jag har haft bekymmer med det också men fått in trixet. Dra ut skenorna nästan hela vägen och lägg på lådan, se till så att skenorna ligger rätt så långt upp som möjligt. Sen tar du bara fingrarna och trycker plastgrejen som sitter längst fram mot lådfronten. Då bör den poppa till. Samma på andra sidan. Att skjuta in lådan för att dom ska fästa som Epoq vill enl anvisningar är helt omöjligt.
Är det här Epoqs egna skena ?
Många andra kökstillverkare använder ju Blüms skenor och gångjärn i kök.
Många andra kökstillverkare använder ju Blüms skenor och gångjärn i kök.
Lillaeriika skrev:
Jag har Epoq
Så där behöver man ju verkligen INTE göra !
knappast Epoqs fel om det går sönder med den där behandlingen
att öppna hela lådans längd i 200 är ju som att be om problem
Det räcker ju att vara lite bestämd dom sista 2 cm
Öppna lådan nästan helt, spara 2cm… och tjoff
Okej, ännu ett tips. Provar det också! Det som är intressant är att det absolut inte går att göra enligt instruktionen iaf. ☺️
Grymt! Stor tack!
Tänka sig att problemlösningen i denna tråd skulle hjälpa så många frustrerade människor 
Nu har det gått 3 år sedan jag startade tråden - det är ju helt insane om Epoq ännu har lika kassa instruktioner för lådborttagning som då.
Nu har det gått 3 år sedan jag startade tråden - det är ju helt insane om Epoq ännu har lika kassa instruktioner för lådborttagning som då.
Men här är en till som nu har problem med att få in lådan igen. När man skjutit in den helt låser den inte fast längst in. Den liksom tippar.R Jesper H skrev:
Va göra?
Lägg lådan på skenorna. Istället för att sedan föra in lådan drar du istället skenorna utåt under lådan tills de låser fast.
Trodde ett tag att jag skulle slå söder skåpet med släggan för att komma åt rören innanför. Men tack vare den här tråden klarade det sig med en sprucken plastdetalj. TACK FÖR TIPSEN!
Epoq är skit! Aldrig mer! Stort tack för den här tråden äntligen fick jag loss ena lådan, bara två kvar..🥵R Robert_G skrev: