Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Söker en adapter för att kunna använda ex 17mm hylsor till en skruvdragare.
De flesta jag har hittat är för vanliga bitshållare. Vilket i sig skulle funka om det inte vore för att de går av.
Vet någon om det finns med lite grövre diameter. Skruvdragaren har chuck så den skulle rent tekniskt kunna vara upp till 13mm?
Tanken är att ha den med hylsa så att jag kan skruva husvagnens stödben upp och ner
De flesta jag har hittat är för vanliga bitshållare. Vilket i sig skulle funka om det inte vore för att de går av.
Vet någon om det finns med lite grövre diameter. Skruvdragaren har chuck så den skulle rent tekniskt kunna vara upp till 13mm?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tanken är att ha den med hylsa så att jag kan skruva husvagnens stödben upp och ner
Produkter som diskuteras: "bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Bästa svaret
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Kapa bort hex-delen och greppa på den större diametern?
Det finns ju många 1/4” hex - 1/2”, har du testat någon av högre kvalité?
Har för mig jag sett SDS-1/2” också, där blir ju skaftet lite grövre.
Det finns ju många 1/4” hex - 1/2”, har du testat någon av högre kvalité?
Har för mig jag sett SDS-1/2” också, där blir ju skaftet lite grövre.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Det är faktiskt ingen dum idé att kapa och slipa! Men då skulle det vara smidigt med en vattenkyld bandslip 2x72”... tur att man har en!richardtenggren skrev:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Går ju att utgå från en vanlig förlängare med, 13mm chuck bör vara större än ½" 
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Problemet är att härda det tänker jagC cazet skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
En helt vanlig förläggare + vinkelslip och kapa, slipa till 3 lite plana ytor så sitter det bättre i chucken.
Har du inte 13 chuck så finns 3/8 förlängare och adapter 3/8 till 1/2 tum men det ska finnas 17 hylsa med 3/8 fäste.
kan ta en bild på min i morgon.
Protte
Har du inte 13 chuck så finns 3/8 förlängare och adapter 3/8 till 1/2 tum men det ska finnas 17 hylsa med 3/8 fäste.
kan ta en bild på min i morgon.
Protte
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
En vanlig 3/8 förlängare passar i en 13 mm chuck utan kapning, har gjort så när jag behövt förlängare till hålsåg. Beror väl på märke i och för sig, jag har kört tengtools.
Jag har 3/8 hylsor upp till 19, men det finns iaf 21 mm också.
Jag har 3/8 hylsor upp till 19, men det finns iaf 21 mm också.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden