Söker en adapter för att kunna använda ex 17mm hylsor till en skruvdragare.

De flesta jag har hittat är för vanliga bitshållare. Vilket i sig skulle funka om det inte vore för att de går av.

Vet någon om det finns med lite grövre diameter. Skruvdragaren har chuck så den skulle rent tekniskt kunna vara upp till 13mm?

Adapter för hylsnyckel med bitshållare till skruvdragare, svart, troligen 17mm storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tanken är att ha den med hylsa så att jag kan skruva husvagnens stödben upp och ner :)

Bästa svaret

richardtenggren
Kapa bort hex-delen och greppa på den större diametern?

Det finns ju många 1/4” hex - 1/2”, har du testat någon av högre kvalité?

Har för mig jag sett SDS-1/2” också, där blir ju skaftet lite grövre.

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Flinks Järn har

richardtenggren richardtenggren skrev:
Kapa bort hex-delen och greppa på den större diametern?

Det finns ju många 1/4” hex - 1/2”, har du testat någon av högre kvalité?

Har för mig jag sett SDS-1/2” också, där blir ju skaftet lite grövre.
Det är faktiskt ingen dum idé att kapa och slipa! Men då skulle det vara smidigt med en vattenkyld bandslip 2x72”... tur att man har en! :geek:

• Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Går ju att utgå från en vanlig förlängare med, 13mm chuck bör vara större än ½" (y)

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
så här kan man göra om man har tillgång till svarv & fräsmaskiner , hade en jobbarkompis vars son gick i nån typ av verkstadsskola som fixade om en vanlig förlängare åt mig
Modifierad förlängare för verktyg framställd med svarv och fräsmaskiner, ligger på en sliten Bosch-skylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C cazet skrev:
så här kan man göra om man har tillgång till svarv & fräsmaskiner , hade en jobbarkompis vars son gick i nån typ av verkstadsskola som fixade om en vanlig förlängare åt mig
[bild]
Problemet är att härda det tänker jag :) Det visade sig bli rätt hög påfrestning när jag skulle skruva ner stödbenen.

K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Går ju att utgå från en vanlig förlängare med, 13mm chuck bör vara större än ½" (y)
Yes! Din + Richards idé får det bli i kombination! Tack hörni!

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
C cazet skrev:
finns färdiga t.e.x här [länk]
googlade på sds 1/2 socket adapter
SDS är jag inte mycket hjälpt av :D

C cazet skrev:
ok är dom här för klena om man kapar bort sexkantfästet ? [länk]
Du är lite sen på bollen :p Vi konstaterade att det är en bra lösning några inlägg upp liksom vinsten i att göra det med en förlängare :cool:(y)

En helt vanlig förläggare + vinkelslip och kapa, slipa till 3 lite plana ytor så sitter det bättre i chucken.
Har du inte 13 chuck så finns 3/8 förlängare och adapter 3/8 till 1/2 tum men det ska finnas 17 hylsa med 3/8 fäste.

kan ta en bild på min i morgon.

Protte

richardtenggren
En vanlig 3/8 förlängare passar i en 13 mm chuck utan kapning, har gjort så när jag behövt förlängare till hålsåg. Beror väl på märke i och för sig, jag har kört tengtools.
Jag har 3/8 hylsor upp till 19, men det finns iaf 21 mm också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.