33 824 läst ·
90 svar
34k läst
90 svar
Missnöjd med kvaliten på qvesarums ytterdörrar
Av att kolla in deras hemsida får man kännsla av svenska tillverkat och sen säga att man är byggnadsvård företag ringer ju inte så bra med när man inte tillverkar nåt själva kollade in deras grindar kan knappast vara tillverkade i Sverige för det priset
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Stora boken om byggnadsvård
Den ultimata boken om byggnadsvård
479 kr inkl moms
Läs mer
Jag har plastat in dom ordentligt så det borde vara lugnt. Är mest arg över att jag fick ett Mail på eftermiddagen när jag var på jobbet. Slutar 00:00. Så vart att konka dörrar mitt i natten med pannlampa. För att sedan dagen efter få reda på att dom inte ska hämtas förrän på tisdag.Scouten skrev:
Vilket skräp... känns som samtliga "fönsterbolag" idag har tappat allt annat än sina vinstmarginaler. Hade jag haft 70k att bränna på dörrar hade jag letat upp lokala finsnickerier, helst nån som varit aktiv där i 40+år så kommer du få något som hantverkaren gjort med stolthet och för 1/3 av priset! Lämna tillbaka och kräv tillbaka pengarna för förseningen också!
"justering" borde innebära ny dörr så att man får känslan att man köpt en nytillverkad dörr. Då kan transporten av de ojusterade(?) dörrar vänta tills de nya dörrarna har levererats.
Vi beställde badrumsmöbler från Qvesarum för ngt år sedan. Lyckligtvis inte samma upplevelse som du haft nu, men kvaliteten var absolut inte vad man kan förvänta sig för de priserna enligt mitt tycke. Dessutom en ”fläck” på marmorn, som de gav oss ett litet prisavdrag för Ist för att skicka tillbaka.
Vi var trots allt generellt nöjda, men kommer inte beställa från dem igen.
Vi var trots allt generellt nöjda, men kommer inte beställa från dem igen.
Bästa svaret
Tråkigt!
Det där ser verkligen inte bra ut, och definitivt inget man kan förvänta sig från Qvesarum. Ser ut som något som skall vara byggt i ett hemmagarage...
Mina tips är:
- Fota allt du kan innan du skickar iväg det, sen är det för sent.
- Skriv ihop ett dokument och beskriva allt, klistra in bilder som om du skulle förklara för en helt utomstående. (hjälper dig att få med allt, och gör det lättare att gå vidare om du behöver det)
- Reklamera skriftligt (och var tydlig att att det är just det du gör), bilägg ditt dokument.
- Kräv att få tala med VD, eller CC:a via Mail om du får adress.
- Kräva att i förväg få veta vad deras ”justeringar” innebär.
- Låt dem få tillbaka produkter, men kräv att de återkopplar direkt dagarna efter om vad de tycker om felen. (dvs hur skall de få det snyggt, eller skall de bytas)
- Krav att leveranstiden kortas, eller betala tillbaka.
- Prata med kommunens konsumentvägledare.
- Utgå från att du blir lurad, så är allt annat positivt.
Lycka till!
Posta gärna uppföljning här...
Det där ser verkligen inte bra ut, och definitivt inget man kan förvänta sig från Qvesarum. Ser ut som något som skall vara byggt i ett hemmagarage...
Mina tips är:
- Fota allt du kan innan du skickar iväg det, sen är det för sent.
- Skriv ihop ett dokument och beskriva allt, klistra in bilder som om du skulle förklara för en helt utomstående. (hjälper dig att få med allt, och gör det lättare att gå vidare om du behöver det)
- Reklamera skriftligt (och var tydlig att att det är just det du gör), bilägg ditt dokument.
- Kräv att få tala med VD, eller CC:a via Mail om du får adress.
- Kräva att i förväg få veta vad deras ”justeringar” innebär.
- Låt dem få tillbaka produkter, men kräv att de återkopplar direkt dagarna efter om vad de tycker om felen. (dvs hur skall de få det snyggt, eller skall de bytas)
- Krav att leveranstiden kortas, eller betala tillbaka.
- Prata med kommunens konsumentvägledare.
- Utgå från att du blir lurad, så är allt annat positivt.
Lycka till!
Posta gärna uppföljning här...
Tack för bra och utförliga tips! Har redan börjat skriva ihop ett dokument nu. Jag kommer att hålla er uppdaterade med vad som händer framöver.OlssoniVallby skrev:
Tråkigt!
Det där ser verkligen inte bra ut, och definitivt inget man kan förvänta sig från Qvesarum. Ser ut som något som skall vara byggt i ett hemmagarage...
Mina tips är:
- Fota allt du kan innan du skickar iväg det, sen är det för sent.
- Skriv ihop ett dokument och beskriva allt, klistra in bilder som om du skulle förklara för en helt utomstående. (hjälper dig att få med allt, och gör det lättare att gå vidare om du behöver det)
- Reklamera skriftligt (och var tydlig att att det är just det du gör), bilägg ditt dokument.
- Kräv att få tala med VD, eller CC:a via Mail om du får adress.
- Kräva att i förväg få veta vad deras ”justeringar” innebär.
- Låt dem få tillbaka produkter, men kräv att de återkopplar direkt dagarna efter om vad de tycker om felen. (dvs hur skall de få det snyggt, eller skall de bytas)
- Krav att leveranstiden kortas, eller betala tillbaka.
- Prata med kommunens konsumentvägledare.
- Utgå från att du blir lurad, så är allt annat positivt.
Lycka till!
Posta gärna uppföljning här...
Var i sverige hittar du denna snickare, hör gärna av dig med resultatet.
hscn skrev:
Vet inte om det gäller dina dörrar men Qvesarum lär tillverka snickerier i Indonesien. Mycket tveksamt om man som kund har någon fördel av detta.
Min dörr i senväxt fur med specialmått och tre helfranska speglar i Tricoya (den enda MDF-kvalitet som verkligen tål väta men är dyr). Ett litet fönster, räfflad romb på en ytterspegel.
Krävde marginell spackling före målning.
Kostade 24 000:- med kvitto.
Jag beställde på Lilla Rå snickeri, Fornåsa, Östergötland. Har beställt en hel del därifrån, väldigt nöjd, men litet snickeri så väntetider kan vara långa https://www.lillarasnickeri.se/
Snickarglädje är en annan tillverkare jag bara hört positivt om. Fina snickerier i svensk fur, bra priser, tillverkning i Estland med Svensk arbetsledning.
Ingen förskottsbetalning krävs. Betalning mot faktura efter leverans. Tyder på seriös hantering.
https://snickargladje.com/?gclid=EAIaIQobChMI0K-O4Mqu7AIVkqSyCh3aowuzEAAYASAAEgITh_D_BwE
Snickarglädje är en annan tillverkare jag bara hört positivt om. Fina snickerier i svensk fur, bra priser, tillverkning i Estland med Svensk arbetsledning.
Ingen förskottsbetalning krävs. Betalning mot faktura efter leverans. Tyder på seriös hantering.
https://snickargladje.com/?gclid=EAIaIQobChMI0K-O4Mqu7AIVkqSyCh3aowuzEAAYASAAEgITh_D_BwE
Har det hänt något i ärendet?
Dörrarna har skickats tillbaka. Men jag har inte fått reda på vad som ska göras med dom. Jag har även pratat med Vd:n och han höll med om att gliporna var i största laget. Men iom att jag köpt en omålad dörr så skulle man få räkna med att ”spackla lite”. Köper man en målad dörr så är allt sånt redan gjort.
Jag sa att det är för mycket glipor och för mycket pengar för att jag ska tycka det är okej. Får se vad dom säger när dom hör av sig nästa gång. Dom har erbjudit sig att måla dörrarna som kompensation.
Jag sa att det är för mycket glipor och för mycket pengar för att jag ska tycka det är okej. Får se vad dom säger när dom hör av sig nästa gång. Dom har erbjudit sig att måla dörrarna som kompensation.