davveno1 davveno1 skrev:
Enligt monteringsanvisningen till Tolken bänkskiva ska det även sitta en regel i bakkant på väggen som stöd, de har dom missat helt så den hänger 120 cm utan ett enda stöd o bakkant.
Fortsättning följer.

Är du säker på att de fick plats med regeln om du ville ha tvättstället så nära väggen? Jag ficklov att ta bort en sådan för att få plats med slangar etc. i mitt badrum. Ska ju fortfarande vara en stabil installation så klart men ibland måste man också kunna lösa problem som uppstår.

Kan inte svära på de, beror väll på dimension på regeln också.
Om de blev tajt så kan man ha en på varje sida istället.

nu ser jag bara glipan bak men personligen (om plats finns) hade jag nog velat ha fram hela handfatet. För ska du lägga en mjukfog baktill och sen ned på sidan? Just nu är det svårt att göra rent. Placeringen, går det att öppna och stänga blandaren? En ångrengörare från Kärcher kan vara bra hjälp vid städningen annars.

• Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Kan bjuda på en genomtänkt höjd på spegelskåpet.

• Kromad vattenkran framför en tvättställsbänk, del av ett spegelskåp syns ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Nyfniken och 8 till
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Förstår din frustration.
Vad säger firman när du pratar med dom?

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…

Bästa svaret

P
Bry dig inte om vad andra tycker eller vill ha på sina handfat.

Du har gått igenom med hantverkaren hur DU vill att ditt handfat ska sitta.
Du har fått ett OK från hantverkaren

Utförandet har blivit något annat utan att hantverkaren informerat i förväg.

Gör om, gör rätt är det som gäller.

Till er andra: Då detta inte har att göra med fackkunskap eller säkert vatten utan bara estetik är det kundens önskemål som gäller.

Hantverkaren borde ha informerat kunden INNAN att detta inte går/blir en bra lösning. När detta inte är gjort finns ingen ursäkt.

• Gilla
Donn och 21 till
  • Laddar…
Med tanke på att det verkar vara flera saker att anmärka på: Gör en lista med anmärkningar och ta upp alla vid ett och samma tillfälle.

Oj!
Vilken höjd sitter Ök handfat på?

Hur ser hela kommoden ut och hur är det egentligen tänkt att handfatet ska sitta? Naturligtvis ska en hantverkare följa kundens önskemål men samtidigt ska de ju föra en dialog om vad som är möjligt och inte. Kunden kan ju tänka i en egen bana och produkten kan vara skapt för en annan och det är inte alltid det går att kombinera och här tycker jag nog hantverkaren skulle ha talat om att det inte blir bra och förklarat hur det är tänkt.
I min sinnebild ser jag de flesta handfat gjorda för kommoder stå en bra bit ut på möbeln i sig. Ett litet runt handfat, nån sån där designerbalja hade ju haft flera decimeter runt om till väggen. Handfatet ts valt kanske kan monteras så man har en decimeter öppet bakom utan att det blir estetiskt fel. Nu har ts istället valt att tänka på gammalt vis och ville ha det dikt mot vägg. Alltså kanske helt felaktigt och hantverkaren försökte möta det kraven istället för att ta en diskussion om hur det borde vara.......
I slutändan så är det alltså kanske produkter som egentligen inte är avsedda att montera dikt mot vägg och ingen tog notis om det.

• Gilla
Nils82 och 2 till
  • Laddar…
Ni som säger att det är lättare att hålla rent så som det ser ut nu, hur små fingrar har ni? Det lär samlas väldigt mycket damm, hårstrån och tvålrester i den där springan på 1cm. Dikt an eller en rejäl bit ut så man kommer åt att städa men som det ser ut nu måste det ju vara väldigt svårt att hålla rent.

davveno1 davveno1 skrev:
Jisses... Måste ha haft väldigt bråttom dessa hantverkare. Med dörrarna monterade kommer du inte ens kunna använda helt öppen kran. Det blir bakläxa på både kommod och skåp.

S Stefan1972 skrev:
Jag skulle vara nöjd att det blev sådär. Ser snyggare ut och är troligen lättstädat och du slipper en mjukfog som iallafall kommer att se märklig ut på det där handfatet med runda hörn bak.
Det där är inte lättstädat. Krävs iallafall 2-3 cm springa för att vara lättstädat.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Mängden silikon som dom har använt har jag ingen aning om..

Enligt monteringsanvisningen till Tolken bänkskiva ska det även sitta en regel i bakkant på väggen som stöd, de har dom missat helt så den hänger 120 cm utan ett enda stöd o bakkant.
Fortsättning följer.

Om det inte sitter en regel, hur är det fäst i väggen?
Vore intressant å se monteringsanvisningen kan du länka till den?

Är nog ingen som sagt att det är lätt att hålla rent men baserat på de faktu
Anna_H Anna_H skrev:
Det där är inte lättstädat. Krävs iallafall 2-3 cm springa för att vara lättstädat.
menade väl inte att det var lättstädat så men mellan att ha det som det är och ha fatet mot väggen med nån mjukfog såg jag det som blev som mer lättstädat och kanske en okej lösning om man kan tänkas ha det så. Det hade naturligtvis varit ännu bättre att ha det längre ut som jag nämnt i andra inlägg.
Behåller man det som det är nu så kan man ju bara ta långa remsor lakansduk eller nån del av nån handduk och dra genom där så visst går det.

På bilden ser det ut som att springan är mindre inne i hörnan? I så fall antyder det att väggarna inte är i 90 gr vinkel och därmed måste det bli en större springa ute i kanten

• Gilla
Donn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.